Hörmətli oxucular. Sentyabr ayı
bir qayda olaraq, Azərbaycan klassik musiqisinin banisi - Üzeyir
Hacı-bə-yo-vun adı ilə bağlıdır. Azərbaycanda musiqi mövsümünün
açılışının onun doğum günündə keçirilməsi artıq bir ənənəyə çevrilmişdir.
Adətən, Mstislav Rostropoviçin gəlişi,
Bella Da-vi-doviç və Dmitri Sitkovetskinin iştirakı ilə bey-nəlxalq
musiqi festivalı, vokalçıların Bülbül adına beynəlxalq müsabi-qə-si
kimi möhtəşəm tədbirlərin keçi-ril-məsi məhz bu dövrə təsadüf edir.
Təbii olaraq, bu dövrdə Üzeyir Hacıbəyovun
yaradıcılıq irsinə, onun adı ilə bağlı olan hər bir şeyə maraq daha
da artır.
Biz də bu ənənəni poz-mayaraq sizə,
yaradıcılığı Üzeyir Hacıbəyov irsi ilə, onun ölməz komediyalarının
qəhrəmanları ilə bağlı olan şəxslə müsahibəmizi təqdim edirik.
Sizə təqdim edəcəyimiz müsahibimiz
60-cı təzəcə haqlamış /buna inanmaq olduqca çətindir, özü-özlüyündə
çox maraqlı, geniş dünyagörüşünə malik olan bir şəxsiyyətdir. Geniş
oxucu kütləsini onunla yaxından tanış etməyi özümüzə borc bildik.
Beləliklə, "Musiqi dünyası" jurnalının
baş redak-toru Tariyel Məmmədov və jurnalın əməkdaşı Pərviz Quliyev
memar, rəssam, musiqiçi, Beynəlxalq Şərq ölkələri memarlığı akademiyasının
həqiqi üzvü, Azərbaycanın əməkdar incəsənət xadimi Elturan Avalovun
evində söhbətə başlayır.
* * *
"Silk Road" proyektini həyata keçirmək
üçün Yo-Yo-Maya, təbii ki, bəstəkarlar lazım idi. Dünyada bəstəkar
çoxdur. Lakin, bu bəstəkarlar çoxluğunun içindən məhz. "İpək Yolu"
ideyasını həyata keçirə bilən, yəni, öz ölkəsinin musiqi ənənələrini
qanına yeritmiş, təfəkkürü və texnikası isə müasir olan, eksperimentlərdən
belə vaz keçməyən bəstəkarları aşkarlamaq lazım idi. Bu işdə isə
- monitorinq sahəsində - amerikalıların tayı-bərabəri yoxdur. Qısa
bir zaman içində, ancaq özlərinə məlum olan üsullarla bu bəstəkarlar
seçilir və "Silk Road" şirkətinin ("İpək Yolu" ideyasını həyata
keçirmək üçün Yo-Yo-Ma hətta eyni adlı şirkət yaratmışdır) icraçı
prodüsseri şərq musiqi mədəniyyətləri üzrə ixtisaslaşan etno-musiqişünas,
doktor Teodor Levin (mən T. Levinlə hələ 1986 ildə ABŞ-da əsərlərimin
ifası zamanı tanış olmuşdum) bəstəkarlarla danışıqlar aparmaq üçün
müxtəlif ölkələrə səfərə çıxır. Və 1999 ilin sentyabr ayında Bakıya
gəlir. Bir sıra azərbaycan bəstəkarlarının əsərlərini dinlədikdən
sonra o, iki bəstəkar üzərində dayanır və onlarla kontrakt imzalayır.
Bunlardan biri Avropada artıq kifayət qədər məşhur olan Firəngiz
Əlizadə, o biri isə bu yazının müəllifi idi. İmzalanan müqavilədə
bəstəkarın "Silk Road" şirkəti ilə ilə proyekt çərçivəsində bütün
münasibətləri tənzimlənirdi. Müqaviləyə əsasən 15 may 2000 ilə qədər
10-15 dəqiqəlik əsərin partiturası və musiqi alətlərin partiyaları
şirkətə təqdim olunmalı idi. Bir ay müddətində şirkət tərəfindən
bu əsər öyrəniləcək və, əgər, bəyənilsə, müəllif proyektin iştirakçısı
elan ediləcəkdi. Müqavilələr imzalandı - iş başladı. Əsərlər yazıldı,
göndərildi Amerikaya və nəticədə F. Əlizadənin, skripka, viola,
violonçel, zərb, ney, kanon və qiraətçi üçün "Dərviş", və C. Quliyevin
fleyta, saz və violonçel üçün "Karvan" əsərləri "Silk Road" proyektinə
daxil olundu, müəlliflər və milli alətlər ifaçıları T. Əliyeva (kanon)
İ. Nəcəfov (ney) 2000 ilin iyun ayının 1 Amerikaya dəvət olundular.
* * *
Azərbaycan dramaturgiyası tarixində
öz yara-dıcılıq xüsusiyyətləri olan C. Cabbarlı dramaturgiyamıza
müasir mövzulu əsərlərlə bərabər tarixi mövzuda da bir sıra pyeslər
bəxş etmişdir. Bu əsərlər içərisində 1918-ci ildə qələmə alınmış
"Ədirnə fəthi" və "Trablis mü-ha-ri-bəsi və ya Ulduz" tarixi dramları
da özünəməxsus yer tutur.
Sonrakı illərdə bu pyes uzun müddət
səhnə üzü görmədi. Qeyd etməliyik ki, panislamizm, pantürkizm cərəyanlarının
geniş vüsət aldığı bir zamanda bu səpkili pyeslərə müraciət etmək
qeyri-mümkün idi. Məhz bu bir tarixi həqiqətdir ki, 1937-ci il qurbanları
arasında Azərbaycanın görkəmli dramaturqu H. Cavid, minlərlə tamaşaçı
rəğbəti qazanmış, xalqın sevimli sənətkarları A. M. Şərifzadə, Ü.
Rəcəb pantürkist damğası altında vətən xaini adı ilə güllələndi.
* * *
2000-ci ilin aprel ayında tanınmış
Azərbaycan bəstəkarı, respublikamızın xalq artisti, professor Tofiq
Bakıxanov Şimali Kipr Türk Cümhuriyyətindən belə bir dəvət məktubu
almışdır.
"Sayın cumhurbaşkanımızın yüksek
himayelerinde bu yıl dördüncüsü düzenlenmekte olan "Kuzey Kıbrıs
Uluslararsı Bellapais Muzik Festivalinde türk kemançısı Ruşen Müzefferov
ve piyanoçu Çiğdəm Borlakın 25 mayıs 20.00- yıl saat 20.30-da Bellapais
manastırında verecegi keman resitalinde eserleriniz seslenecektir.
Sizlerin de 21-26 mayıs 20.00 yıl
tarihleri arasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde bulunmanız bizleri
mutlu edecektir".