Azərbaycan
Respublikasının xalq artisti, professor Süleyman Ələsgərov görkəmli
bəstəkar, istedadlı dirijor, tanınmış pedaqoq, musiqiçi-ictimai
xadim idi. O, məhsuldar yaradıcılığa malik bir sənətkar kimi musiqi
salnaməmizə daxil olmuşdur. Onun çoxşaxəli yaradıcılığında Azərbaycan
xalq çalğı alətləri orkestri üçün əsərləri xüsusi yer tutur.
Onu da
deyək ki, S. Ələsgərovun xalq çalğı alətlərinə marağı, uşaqlıq
yaşlarından başlayıb. Özünün etiraf etdiyi kimi, o, hələ kiçik
ikən tütəkdə çalmağa səy göstərir, bu musiqi alətində rəqs və
xalq mahnılarının melodiyalarını çalırdı.
1935-ci
ildə S. Ələsgərov Şuşa musiqi texnikumunun tar ixtisası sinfinə
daxil olur. O, Şuşada təhsil alarkən xalq çalğı alətləri orkestrinə
də xüsusi maraq göstərir. 1939-cu ildə o, Şuşa Musiqi texnikumunda
Azərbaycan xalq çalğı alətləri orkestrini təşkil edir.
S. Ələsgərov
xalq çalğı alətləri orkestrini Şuşada yaratdığı zaman, kollektivin
repertuarını təkcə xalq mahnıları, rəqsləri, muğamlarının ifası
ilə kifayətlənmir, hətta "Koroğlu" operasından da musiqi
parçalarını eşitmə yolu ilə orkestrin üzvlərinə öyrədib, açıq
konsertlərdə iştirak edirmişlər.
1941-ci
ildə S. Ələsgərov Bakıya gəldiyi vaxtdan Azərbaycan Teleradio
Verilişləri Komitəsinin xalq çalğı alətləri orkestrində dirijor
vəzifəsində çalışır. Qeyd edək ki, o, Azərbaycan bəstəkarlarının
əsərləri ilə yanaşı, Qərb və rus bəstəkarlarının məşhur əsərlərinə
də dirijorluq edirdi.
Müəyyən
illərin fasiləsindən sonra S. Ələsgərov yenidən Teleradio Verilişləri
Komitəsinin xalq çalğı alətləri orkestrinə, dirijor vəzifəsinə
qayıdır. Onun təşəbbüsü ilə orkestrə Daşkənddən bas tar gətirilir.
O, həmçinin qədim çalğı aləti olan qanunu orkestrin tərkibinə
daxil edir.
Bəstəkarın
elə ilk əsəri də xalq çalğı alətləri orkestri üçün yazılmışdır.
Böyük
Vətən müharibəsi illərində bəstələdiyi əsərlər arasında "Cəngi",
"Yallı", "Qaytağı" var idi. Bu əsərlərdə əsgərlərimizin
qəhrəmanlığı tərənnüm olunurdu.
Sonrakı
illərdə də o, xalq çalğı alətləri orkestri üçün istər iri, istərsə
də kiçik həcmli əsərlər yazır.
Solistlə
xalq çalğı alətləri orkestri üçün iri həcmli əsərlərindən danışarkən,
ilk növbədə onun tar ilə xalq çalğı alətləri orkestri üçün üç
Konsertini qeyd etməliyik.
1 saylı
Konsert 1973-cü ildə, 2 saylı Konsert 1983-cü ildə, 3 saylı Konsert
isə 1994-cü ildə bəstələnmişdir.
Onu da
qeyd edək ki, bəstəkar tar və xalq çalğı alətləri orkestri üçün
Konsertlərində milli musiqinin zəngin ifadə vasitələrindən, tarın
texniki cəhətdən imkanlarından, orkestrlə birlikdə səslənmə rənglərindən,
solo alətin mürəkkəb intonasiya xüsusiyyətlərindən özünəməxsus
bir ustalıqla istifadə edə bilmişdir.
Görkəmli
tarzən, professor R. Quliyev bəstəkarın 1 və 2 saylı Konsertlərindəki
tarın solo partiyasını belə qiymətləndirir: "Tarın ifadə
vasitələrinə, texniki imkanlarına, tembr boyalarına tam yiyələnmiş
bəstəkar, saydığımız məziyyətlərdən məharətlə istifadə etmişdir.
S. Ələsgərov mövcud olan ifadə vasitələrilə kifayətlənmir, alətin
imkanlarını xeyli genişləndirərək yeni ştrixlər, yeni boyalar
arayıb tapır. Bəstəkar, muğamlarımızın ifadə etdiyi obrazlılığı
gözəl duyur və onları Konsertlərində yerli-yerində işlədir.1
Yeri
gəlmişkən onu deyək ki, I saylı Konsert musiqimizi zənginləşdirən
əsərlərdəndir. Bu Konserti professor O. Quliyev belə qiymətləndirir:
"Konsert"in melodik dili çox zəngin, təravətlidir. Əsərin
melodiyalarında çox miqdarda bəzək işarələrinin (melizmlərin)
işlənməsi, mövzuların Azərbaycan xalq musiqi janr nümunələrinə
bağlılığı, xalq musiqimizə xas olan ritmik xüsusiyyətlərin geniş
tətbiq olunması, Konsertin tez qavranmasına, asan yadda qalmasına
imkan yaratmışdır. Əsərin harmonik və polifonik dili də maraq
doğurur... Olduqca koloritli və incə yazılmış partiturada orqan
punktu, səsaltı kontrapunkt, imitasiya, təzadlı polifoniya aydın
təcəssümünü tapmışdır1.
Tar və
xalq çalğı alətləri orkestri üçün 2 saylı Konsert R. Quliyevə
həsr olunmuşdur. Müəllif sonralar Konserti simfonik orkestr üçün
də köçürmüşdür.
Əsər
Özbəkistan Respublikası Dövlət simfonik orkestrinin repertuarında
özünəməxsus yer tutur. Belə ki, Konsert ilk dəfə 1983-cü ildə
Daşkəndin "Baxor" konsert salonunda keçirilən Azərbaycan
simfonik musiqi gecəsində səslənmişdir. Orkestrin bədii rəhbəri
və baş dirijoru professor Zahid Haqnəzərov Azərtacın müxbiri ilə
söhbətində bu əsər haqqında belə demişdir: "S. Ələsgərovun
tar və orkestr üçün 2 nömrəli Konserti bizdə ilk dəfə ifa olunmuş,
dərhal da musiqi həvəskarlarının rəğbətini qazanmışdır. Mən bu
əsərin orijinallığını, onun xalq zəminini-milli təranələrin müasir
musiqi vasitələri ilə əlaqələndirildiyini qeyd etmək istərdim"2.
S. Ələsgərovun
2 saylı Konserti Rusiyanın xalq artisti N. Nekrasovun rəhbərliyi
ilə Televiziya və Radionun Akademik rus xalq çalığı alətləri orkestri
üçün də orkestrləşdirilmiş və R. Quliyev bu kollektivlə birlikdə
Moskvada Mərkəzi radiostudiyada əsəri lentə yazdırmış və həmin
lent yazısı Rusiya Teleradio şirkətinin fonduna daxil olmuşdur.
S. Ələsgərovun
tar və xalq çalğı alətləri orkestri üçün 3 saylı Konserti ilk
dəfə Bakı Musiqi Akdemiyasının xalq çalğı alətləri kafedrasında
dinlənilmişdir. (solist Səbuhi Cəfərov idi). Konsert 1994-cü ilin
26 yanvarında Azərbaycan Teleradio Şirkətinin S. Rüstəmov adına
xalq çalğı alətləri orkestrinin (dirijor - F. Sadıqov, solist
S. Cəfərov) ifasında lentə yazılmış, sonra videoya alınmış, radio
dalğaları və mavi ekranda nümayiş etdirilmişdir.
S. Ələsgərovun
orijinial əsərlərindən "Sözsüz mahnılar" daha çox yayılmışdır3
"Sözsüz mahnı" Teleradio Şirkətinin S. Rüstəmov adına
xalq çalğı alətləri orkestrinin repertuarına daxil olaraq vaxtaşırı
radio və mavi ekrandakı konsertlərdə səsləndirilir.
S. Ələsgərovun
müxtəlif illərdə ayrı-ayrı xalq çalğı alətləri orkestri üçün də
müxtəlif janrlı əsərlər bəstələmişdir. Bu mənada onun xalq çalğı
alətləri orkestri üçün "Qarabağ" rapsodiyası, kamança
və xalq çalğı alətləri orkestri üçün "Tarantella", "Skertso",
tar və orkestr üçün "Daimi hərəkət", qanun və orkestr
üçün "Poema", balaban və orkestr üçün "Xəyala dalarkən",
saz və orkestr üçün "Aşıqsayağı" və başqaları maraqlı
əsərlərdir.
Bu kimi
əsərlərin istər xalq çalğı alətləri ifaçılarının, istərsə də -
tədris ocaqlarında - Bakı Musiqi Akademiyasının xalq çalğı alətləri
kafedrasında, musiqi texnikumlarının, uşaq musiqi məktəblərinin
xalq çalğı alətəri şöbəsində təhsil alan tələbə və şagirdlərin
yetişməsində və püxtələşməsində rolu böyükdür.
Göründüyü
kimi, xalq çalğı alətləri orkestri S. Ələsgərovun bəstəkarlıq,
dirijorluq və müəllimlik sahələrindəki yaradıcılığının formalaşmasında
mühüm əhəmiyyətə malikdir. Bəstəkar orkestr üçün ilk əsərindən
("Rəqs"dən) bu günə qədər bütün xalq çalğı alətləri
orkestri üçün müxtləif janrlı orijinal əsərlər yazır və həmçinin,
xalq musiqi nümunələrini də bu orkestr üçün işləyir. Nəticədə,
bir tərəfdən xalq çalğı alətləri orkestrlərinin, solist ifaçılarının
repertuarı genişlənir, digər tərəfdən isə onların ifaçılıq sahəsində
texniki vərdişlərini artırır.
S. Ələsgərovun
xalq çalğı alətləri orkestri ilə əlaqəsini onun pedaqoji fəaliyyətində
də görmək olar. O, 1954-cü ildən bu günlərə qədər Bakı Musiqi
Akademiyasında dərs demişdir. 1971-ci ildən 1992-ci ilə qədər
bəstəkar Bakı Musiqi Akademiyasının xalq çalğı alətləri kafedrasında
müdir vəzifəsində işləmişdir. 1992-ci ildən isə "Azərbaycan
xalq çalğı alətləri üzrə orkestrləşdirmə və dirijorluq" kafedrasının
professoru və "Şuşa" filialının direktoru vəzifələrində
çalışmışdır. Pejaqoji fəaliyyətə başladığı vaxtdan o, Az. xalq
çalğı alətləri orkestri üzrə dirijorluq fənnindən dərs demiş,
kollektivlər üçün dirijor kadrları yetişdirmişdir.
Bu fənni
apararkən o, tədris repertuarını genişləndirməklə yanaşı, bir
sıra dərslik və dərs vəsaitləri də yazılmışdır. Məsələn, "Azərbaycan
xalq çalğı alətləri orkestri üçün orkestrləşdirmə" (Metodik
göstərişlər). Tərtibçilər: S. Ələsgərov, S. Abdullayeva, Bakı,
1977. S. Ələsgərov, S. Abdullayeva. Azərbaycan xalq çalğı alətləri
və orkestrləşdirmə. Maarif, Bakı (Ali və orta ixtisas musiqi məktəbləri
tələbələri üçün dərslik).
Onu da
qeyd edək ki, S. Ələsgərovun dirijorluq ixtisası üzrə bir neçə
yetirməsi-sənətşünaslıq namizədləri, professor Səadət Abdullayeva,
Vaqif Əbdülqasımov, Oqtay Quliyev, respublikanın xalq artisti,
professor Ramiz Mirişli, əməkdar artist, professor Şəfiqə Eyvazova
və başqaları Bakı musiqi Akademiyasının kafedralarında uzun illər
onunla çiyin-çiyinə çalışmışlar.
Azərbaycan
Respublikasının xalq artisti, Dövlət mükafatı laureatı, professor
Səid Rüstəmovun S. Ələsgərov haqqında fikirləri belə idi: "Sevimli
bəstəkarımız
S. Ələsgərovun
çoxcəhətli yaradıcılığında xalq çalğı alətləri orkestri üçün bəstələdiyi
əsərlər əhəmiyyətli yer tutur. Hələ böyük müəllimimiz Üzeyir bəyin
sağlığında Süleyman çox gənc ikən xalq çalğı alətləri orkestri
üçün yazmış olduğu bir sıra əsərləri ilə dahi bəstəkarımızın nəzərini
cəlb etmiş və təqdirinə layiq olmuşdur".
1945-ci
ildən Radio Verilişləri Komitəsinin xalq çalğı alətləri orkestri
üçün əsər yazan S. Ələsgərov 55 il bu kollektivlə yaradıcılıq
ünsiyyətində olub. Bu orkestlə yanaşı tədris ocaqlarındakı orkestrlər,
habelə respublikamızın mərkəzi şəhərlərində fəaliyyət göstərən
xalq çalğı alətləri orkestrləri bəstəkarın müxtəlif səpkili əsərlərini
öz repertuarlarına daxil edərək onların təbliği ilə ciddi məşğul
olurlar.
1. O.
Quliyev. S. Ələsgərovun tar ilə xalq çalğı alətləri orkestri üçün
Konserti. Metodik tövsiyələr. Bakı, 1982, səh. 4
2. "Bakı"
qəzeti. 8 noyabr, 1983.
3. S.
Ələsgərovun tar ilə xalq çalğı alətləri orkestri üçün 2 saylı
Konserti. Tərtib edəni R. Quliyevdir. "Tar və orkestr üçün
Konsertlər". Metodik tövsiyələr. Bakı, 1987, səh. 39.
Maya
QAFAROVA
Artıq
21 ildir ki, Azərbaycan cazının klassiki
V. Mustafazadə
aramızda yoxdur. Onun vaxtsız ölümü bütün musiqi sənətimiz üçün
böyük itkidir. Ömrünün qısa olmasına (cəmi 39 il) baxmayaraq,
bu gözəl sənətkarın adı həmişəlik yaddaşlara həkk olundu.
V. Mustafazadə
muğamla qərb cazının vəhdətini yaradaraq musiqi tarixində yeni
bir səhifə açdı. Bu il onun 60 yaşı dövlət səviyyəsində qeyd olunur.
Yubileylə bağlı olaraq V. Mustafazadənin adını daşıyan 2 saylı
incəsənət məktəbinə yollandıq, onun bugünkü fəaliyyəti ilə maraqlandıq.
Həmsöhbətimiz
məktəbin keçmiş məzunu, hal-hazırda isə nəzəriyyə şöbəsinin müdiri,
Mədəniyyət Nazirliyinin metodisti Tahirə xanım Əliyevadır.
- Tahirə
xanım, mümkünsə, bizi məktəbin yaranma tarixi ilə tanış edərdiniz.
- Bu
məktəb 1940-cı ildə 1 saylı musiqi məktəbi kimi təşkil olunub.
Məktəbin ilk müdiri dahi bəstəkarımız Ü. Hacıbəyovun tələbəsi,
musiqişünas Fatma xanım Zeynalova idi. O, böyük pedaqoq, gözəl
və təvazökar bir insan kimi xatirəmizdə yaşayır. Məktəbimiz həmişə
Bakının ən qabaqcıl musiqi ocaqlarından biri olub. Burada təcrübəli
müəllimlər fəaliyyət göstəriblər. Bizim məzunların arasında hal-hazırda
respublikada və onun xaricində tanınmış musiqiçilər az deyil.
Onlardan V. Mustafazadə, O, Zülfüqarov, K. Cəlilov, E. Abbasova
və A. Əlzadə kimi görkəmli şəxsiyyətlərin adını çəkmək kifayətdir.
- Məktəbin
bugünkü fəaliyyəti haqqında daha ətraflı danışmağınızı xahiş edirik.
- Qeyd
edim ki, son illərdə məktəbimiz 2 saylı incəsənət məktəbinə çevrilib.
Burada xoreoqrafiya və rəssamlıq şöbələri təşkil olunub. Artıq
bir neçə il ərzində bizim rəssamlıq şöbəsinin uşaqları dövlət
səviyyəsində keçirilən sərgilərdə iştirak ediblər. Orada tanınmış
rəssamlarımız M. Abdullayev, F. Xəlilov və başqaları bizim şagirdlərin
əməyinə, rəssamlıq şöbəsinin rəhbəri Nizami müəllimin sənətinə
yüksək qiymət veriblər. Rəssamlıqla yanaşı, xoreoqrafiya şöbəsi
də gözəl nailiyyətlər əldə edib. İradə Əliyevanın rəhbərlik etdiyi
"Aysel" rəqs qrupunu nəinki respublikamızda, hətta onun
hüdudlarından kənarda da tanıyırlar. Artıq bir neçə ildir ki,
onlar Türkiyədə keçirilən "23 nisan" uşaq festivalında
müntəzəm olaraq qələbə qazanırlar. Eyni zamanda bu məktəbin şagirdləri
Mədəniyyət Nazirliyinin təşkil etdiyi müsabiqələrdə, Bakı şəhəri
Mədəniyyət İdarəsinin keçirdiyi "Qönçə" festivalında
fəal iştirak edirlər.
Bütün
bunlarla yanaşı, məktəbimizdə bir sıra gözəl sənətkarlarımızla
- A. Məlikov, T. Quliyev və başqaları ilə vaxtaşırı görüşlər keçiririk.
Dəfələrlə dahi bəstəkarlarımız Q. Qarayev, F. Əmirov və S. Rüstəmovun
xatirə gecələrini təşkil etmişik.
Onu da
deyim ki, uşaqların həyatının bu cür maraqlı olmasında, tez-tez
təntənəli tədbirlərin keçirilməsində müdirimiz Elxan Məmmədovun
böyük rolu var. O, uzun illərdir ki, bu məktəbə rəhbərlik edir.
Məktəbin hər bir işində yaxından iştirak edir, imkanı daxilində
əlindən gələni əsirgəmir.
- V.
Mustafazadənin adı məktəbə nə vaxt və kimin təşəbbüsü ilə verilib?
- 1984-cü
ildə Mədəniyyət Nazirliyi və əsasən anası Zivər xanımın təşəbbüsü
ilə məktəbə V. Mustafazadənin adı verildi. Bir sıra maneələrə
baxmayaraq, Zivər xanım öz arzusuna nail oldu. Bununla əlaqədar,
məktəbdə böyük cazmenin adını daşıyan memorial muzey yaradıldı.
Bu muzeydə biz xarici qonaqları qəbul edirik, konsertlər keçiririk.
Mədəniyyət Nazirliyinin qərarı ilə Zivər xanımın yaşadığı evdə
ölməz sənətkarımızın ev muzeyi təşkil olunub. Muzeyin açılmasında
Polad Bülbül oğlunun böyük rolu var. Biz hər il martın və dekabrın
16-da (anadan olduğu və həyatdan köçdüyü gün) müəllim heyəti,
şagirdlərlə birlikdə oraya gedirik, konsert veririk, mən öz xatirələrimi
danışıram. Orada tanınmış şəxsiyyətlərlə böyük görüşlər keçiririk.
- Məktəbinizdə
yaradılan muzey haqqında daha ətraflı məlumat vermənizi xahiş
edirik.
- Bayaq
qeyd etdiyim kimi, muzeyin açılmasında Zivər xanımın böyük rolu
olub. Onu da deyim ki, bu muzey Zivər xanımın dərs keçdiyi sinifdə,
özü də çox yüksək səviyyədə təşkil olunub. Vaqifin dünyaya gəldiyi
gündən vəfatına qədər bütün foto və qəzet materiallarını, onun
təşkil etdiyi "Leyli" və "Sevil" kvartetlərinin,
caz-muğam ansamblının konsert afişalarını, dahi musiqiçilərin
onun haqqında söylədiyi fikirlər, V. Mustafazadənin öz lent yazılarını
Zivər xanım böyük məmnuniyyətlə muzeyə təqdim edib. Burada hər
il onun xatirə gecəsi keçirilir. Bu gecələrdə F. Bədəlbəyli, A.
Məlikov, T. Quliyev, A. Sultanov, C. Quliyev, F. Qarayev kimi
görkəmli sənətçilər iştirak ediblər.
- Siz
bu məktəbdə Vaqif Mustafazadə ilə bir dövrdə oxumusunuz. Yəqin
ki, onunla bağlı xatirələrinizi danışsanız oxucularımız üçün də
maraqlı olar.
- Vaqif
musiqi ocağında dünyaya göz açıb. Anası Zivər xanım Əliyeva gözəl
musiqiçi idi (o, ilk azərbaycanlı qadın pianoçularından biri,
Ü. Hacıbəyovun tələbəsidir), muğamları yaxşı bilir, poeziyanı
dərindən sevirdi. Bu ab-havada böyüyən Vaqifin musiqi istedadı
çox erkən yaşlarında özünü büruzə verib.
Vaqif
VII sinifdə oxuyanda M. Maqomayev adına Dövlət Filarmoniyasında
çıxış edərkən böyük maestro Niyazi onun haqqında söyləmişdi: "Bu
gənc şagird gələcəyin dahi sənətkarıdır". Zaman sübut etdi
ki, Nyazi öz fikrində yanılmayıb. Vaqiflə bağlı daha bir epizodu
danışmaq istəyirəm. Bu əhvalat R. Fərhadovun kitabında da öz əksini
tapıb. Görkəmli pedaqoq Şaroyev öz xatirələrində deyir ki, bir
gün Vaqif konsert zamanı Şopenin hansısa əsərini ifa edərkən ani
olaraq əsas tonallıqdan başqa tonallığa köçürüb. Bu gözlənilməz
hadisə hamını heyrətləndirib. Bunu yalnız dahi edə bilərdi. Vaqif
çox sadə, mehriban, saf qəlbli bir insan idi. Biz onunla tez-tez
görüşüb söhbət edərdik. O dəfələrlə məktəbimizdə keçirilən tədbirlərdə
qızı Əzizə ilə birlikdə çıxış edib. Vaqifin vaxtsız ölümü bizim
hamımızı çox sarsıtdı.
- Bu
il respublikada V. Mustafazadənin 60 illiyi qeyd olunur. Bu yubileylə
bağlı məktəbdə hansı tədbirlər keçirmisiniz?
- Bu
yaxınlarda məktəbimizdə onun xatirə gecəsi keçiriilib. Konsertdə
bütün şagirdlərimiz fəal iştirak ediblər. Təntənəli gecəyə respublikanın
bir sıra görkəmli simalarını dəvət etmişdik. Ümumiyyətlə, konsert
çox gözəl keçdi. Bu da Vaqif sənətinə olan hörmət və ehtiram idi.
Bundan başqa, rəssamlarımız V. Mustafazadəyə həsr olunmuş sərgiyə
hazırlaşırlar. Hal-hazırda biz bütün uğurlarımızı onun adı ilə
bağlayırıq.
- Məktəbin
gələcək planları haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Əvvala,
dərs ili başlanandan hər bir tədris ocağının müəyyən iş planı
olur. Biz də bu planı yerinə yetirməyə çalışırıq. Bundan əlavə,
hal-hazırda məktəbdə növbəti "Qönçə" festivalına ciddi
hazırlıq gedir. Eyni zamanda ilin sonunda "Mahnı teatrı"nda
dövlət səviyyəli konsert keçirilməsi nəzərdə tutulub. Bu konsertdə
rəssamlarımızın da sərgisini təşkil etmək fikrindəyik. Ümumiyyətlə,
arzular çoxdur. Bütün müəllim kollektivi onların həyata keçirilməsi
üçün böyük səy göstərir. Biz iştirak etdiyimiz hər tədbirdə Vaqif
Mustafazadənin adını uca tutmağa çalışırıq, şagirdlərimizi də
bu ruhda tərbiyə edirik.
Sevər
AXUNDOVA
Martın
16-da Azərbaycan musiqisinin görkəmli nümayəndəsi, muğam-caz janrının
banisi Vaqif Mustafazadənin 60 yaşı tamam oldu. 60 yaş çox deyil.
Ancaq Vaqifin vəfatından 21 il keçir... Vaxtilə zahiri görkəminə
və geyiminə qüsur tutduğumuz Vaqif Mustafazadənin adı bu gün hər
bir azərbaycanlının ürəyində böyük qürur hissi doğurur. Ömrünün
ən gözəl çağında həyatı tərk edib, əbədiyyətə qovuşan Vaqif daim
gənc, müasir və əlçatmaz bir sənət ulduzu kimi bütün musiqisevərlərin
yaddaşında yaşayır.
Hal-hazırda
Vaqif Mustafazadə irsinin qorunub saxlanılması, onun yaradıcılıq
ənənələrinin davam etdirilməsinə iki təşkilatın -
V. Mustafazadənin
ev-muzeyi və V. Mustafazadə adına xeyriyyə fondunun rolunu xüsusi
qeyd etmək lazımdır. Hər iki təşkilatın yaranması sənətkarın anası,
mərhum Zivər xanım Əliyevanın adı ilə bağlıdır. Ev-muzeyi Azərbaycan
Mədəniyyəti Muzeyinin filialı olduğundan bu təşkilat onun ərsəyə
çatmasında yaxından iştirak etmişdir. Bu haqda Azərbaycan Musiqi
Mədəniyyəti Muzeyinin direktoru Alla Bayramova bizə ətraflı məlumat
verdi:
- Vaqif
Mustafazadənin ilk muzeyi onun vaxtilə oxuduğu və indi də onun
adını daşıyan 1¹-li musiqi məktəbində təşkil olunmuşdu. Lakin
Zivər xanım bütün instansiyalara müraciət etdikdən sonra V. Mustafazadənin
ev-muzeyinin yaradılmasına nail oldu. Əvvəlcə o, ictimai təşkilat
kimi mövcud idi. Mənzil kommunal olduğundan buradakı sakinlər
başqa yaşayış yerlərinə köçürüldü. Müəyyən təmir işləri aparıldıqdan
sonra biz, muzey işçiləri evə muzey görkəmi vermək üçün eksponatları
hazırladıq, toplanan materialları xronoloji qaydada təqdim etdik.
1994-cü ildə muzey rəsmi qeydiyyatdan keçərək dövlət statusu aldı.
Muzeydə V. Mustafazadənin əsərləri, musiqi valları, haqqındakı
yazılar, məqalələr saxlanılır. Burada həmçinin bir sıra incəsənət
xadimlərinin Vaqifə həsr etdikləri əsərlər də var. Bunlardan Ömər
Eldarovun yaratdığı V. Mustafazadənin barelyefi, Ağasəf Cəfərovun
çəkdiyi portreti və s. göstərmək olar. Hər il ev-muzeyində Vaqif
Mustafazadənin anadan olduğu və vəfat etdiyi günlər qeyd olunur.
Vaqifi anmaq üçün onun sənət dostları, pərəstişkarları burada
toplaşır, onunla bağlı xatirələrini bölüşürlər. Bu tədbirlərdə
yazıçı Vaqif Səmədoğlu, müğənnilər İlhamə Quliyeva, Yalçın Rzazadə,
Vaqifin sənət dostu Cavan Zeynallı, bəstəkar Vaqif Gərayzadə,
"Sevil" vokal-caz ansamblının qızları və b. sənət adamları
iştirak edir.
Vaqif
Mustafazadənin 60 illik yubileyi ərəfəsində muzey vaxtın məhdud
olmasına baxmayaraq bir sıra tədbirlər keçirdi. 2¹-li musiqi məktəbində
V. Mustafazadənin xatirəsinə həsr olunmuş sərgi keçirildi, 35ą-li
musiqi məktəbində yubiley tədbiri təşkil olundu. Muzeydə ümumtəhsil
məktəblərinin metodistləri üçün
V. Mustafazadə
haqqında mühazirələr oxundu. Martın
14-də
isə muzeydə internet xəttində V. Mustafazadənin adı ilə bağlı
səhifənin açılmasına həsr olunmuş tədbir keçirildi.
Martın
16-da saat 13.00-da V. Mustafazadənin abidəsi önünə əklil qoyuldu,
axşam isə dahi sənətkarın 60 illik yubileyi təntənəli surətdə
Respublika Sarayında qeyd olunurdu. Yubiley gecəsinin təşkilatçısı
V. Mustafazadə adına xeyriyyə fondu idi. Biz fondun sədri Afaq
Əliyevadan təşkilatın fəaliyyəti haqqında danışmağı xahiş etdik.
Afaq Əliyeva:
- V.
Mustafazadə adına xeyriyyə fondu 1997-ci ildən fəaliyyət göstərir.
Fondun yaradıcıları Zivər xanım Əliyeva, Lalə Mustafazadə, C.
Əmirov, mən və Mehriban Əlişanovadır. Zivər xanımın vəfatından
sonra onun vəsiyyətinə əsasən ev-muzeyin bir hissəsi və xeyriyyə
fonduna rəhbərlik mənə həvalə edildi. Mənzil acınacaqlı vəziyyətdə
olduğundan mən öz hesabıma burada bir sıra təmir işləri apardım.
Eyni zamanda mən sponsor axtarmaqda davam edirdim. Çünki fondun
fəaliyyətini tək mən maliyyələşdirə bilməzdim. Ona görə də Mehriban
Əlişanovanın fonda göstərdiyi böyük maddi köməyi xüsusi qeyd etmək
lazımdır. V. Mustafazadə adına xeyriyyə fondu mayın 3-də rəsmi
qeydiyyata alınmasına baxmayaraq, artıq martın 31-də Rafiq Babayevin
xatirəsinə həsr olunmuş konserti təşkil etməklə fond öz ilk tədbirini
həyata keçirdi. Biz Cəmil Əmirovla birgə V. Mustafazadənin yaradıcılıq
ənənələrini davam etdirəcək "Savab" caz ansamblını yaratdıq.
Fond lazım olan alətləri əldə etdi. Lakin çox keçmədi ki, ansamblın
üzvləri studiyanın olmaması və maddi imkansızlıqla bağlı səbəblər
üzündən ansamblı tərk etdilər. Sonradan C. Əmirov V. Mustafazadə
ənənələrinin davamı kimi xalq musiqisi ilə cazın vəhdətdə təmsil
olunduğu ansambl yaratmaq məqsədilə Aşıq Qurbanın nəvələri kimi
tanınan "Mahirlər" ansamblının üzvlərini birgə yaradıcı
əməkdaşlığa dəvət etdi. Hal-hazırda onlar "Savab" folk-caz
ansamblı kimi fəaliyyət göstərirlər. 1999-cu ildə "RAKS"
şirkəti Vaqifin diskini buraxmaq təklifi ilə mənə müraciət etdi.
Bu məni çox sevindirdi və aprelin 11-də "Avropa" otelinin
baş direktoru Nuru Əhmədovun sponsorluğu ilə "Plaza"
otelində bu diskin prezentasiyası keçirildi. Vaqifin yubileyinə
gəldikdə isə, mən bununla əlaqədar müxtəlif təşkilatlara müraciət
etməyimə baxmayaraq heç bir cavab almadım. Bizim fond rəsmi təşkilat
olduğuna görə mən Mədəniyyət Nazirliyinə məktubla müraciət etdim.
Nazirlik V. Mustafazadənin yubileyini Respublika Sarayında keçirmək
haqqında sərəncam verdi. Beləliklə, yubileyə iki həftə qalmış
hazırlaşmağa başladıq. Martın 10-da İçəri şəhərdəki "Miniatür"
mərkəzində V. Mustafazadəyə həsr olunmuş rəsm əsərlərinin sərgisi
oldu. Burada Vaqif sənətinin pərəstişkarları gənc rəssamlar Fərhad
Yalquzaq və Gündüz Hunların əsərləri nümayiş etdirildi. Bu, Vaqif
musiqisindən alınan təəssüratın özünəməxsus əksi idi. Martın 15-də
internet xəttində V. Mustafazadə ilə bağlı səhifənin açılmasının
prezentasiyası oldu. Ayın 16-da isə V. Mustafazadənin 60 illik
yubileyi Respublika Sarayında qeyd olundu. Mən yubiley gecəsinin
böyük müvəffəqiyyətlə keçməsində xüsusi əməyi olan tədbirin rejissoru
G. Şəfiyeva, gecənin ssenari müəllifi və aparıcısı Rafael Hüseynova
öz dərin minnətdarlığımı bildirirəm. Tezliklə V. Mustafazadənin
yubileyi Moskvada da qeyd olunacaq. Moskvanın caz musiqiçiləri
bununla əlaqədar Azərbaycan səfirliyinə müraciət etmişdirlər.
Qərara alınmışdır ki, aprelin 10-da Bəstəkarlar evində Vaqifə
həsr olunmuş xatirə gecəsi keçirilsin. Bu gecənin təşkilatçısı
bəstəkar Y. Saulskidir. Burada İqor Bril, Aleksey Kozlov, Daniel
Kramer, Arzu Hüseynov, Petruxin kimi musiqiçilər iştirak edəcək.
Azərbaycandan isə bu tədbirdə iştirak etmək üçün V. Mustafazadə
adına xeyriyyə fondu və C. Əmirovun rəhbərlik etdiyi "Savab"
folk-caz ansamblı gedəcək.
Biz Afaq
xanıma V. Mustafazadənin qızları Lalə və Əzizə Mustafazadələrin
atalarının yubileyində iştirak etməmələrinin səbəbini soruşduqda,
o belə cavab verdi:
- Bununla
bağlı çox söz-söhbət gəzir. Ancaq mən bu məsələləyə aydınlıq gətirmək
istəyirəm. Məlum olduğu kimi, yubileyin keçirilməsi haqqında sərəncam
yubileyə iki həftə qalmış verildi. Lalə də, Əzizə də hal-hazırda
xaricdə yaşayır və işləyirllər. Lalə Paris konservatoriyasının
müəllimidir. Onların gərgin musiqi fəaliyyəti, dolğun cədvəli,
bağladıqları bir sıra kontraktlar iki həftə ərzində bütün planlarını
pozaraq Bakıya gəlmələrinə maneə törətdi. Lakin mənə elə gəlir
ki, biz onları məzəmmət etmək əvəzinə onlarla fəxr etməliyik.
Çünki qızların hər biri dünyanın müxtəlif ölkələrində Mustafazadə
soyadı ilə çıxış edərkən hər şeydən əvvəl Azərbaycanı təmsil edir.
Eyni zamanda V. Mustafazadə ənənələrini davam və təbliğ edirlər.
Bəlkə
də xalqın öz sənətkar oğluna olan böyük məhəbbətindəndir ki, hamı
onun gecəsində qızlarının iştirakını səbirsizliklə gözləyirdi.
Doğrudan da, Lalənin də, Əzizənin də burada yeri görünürdü. Lakin
mənə elə gəlir ki, bizim çox zaman öz istedadlarımıza qarşı olan
qısqanclıq hissi milli təbiətimizdən irəli gəlir. Biz Afaq Əliyevanın
yuxarıda dediyi kimi, "onları məzəmmət etməkdənsə, onlarla
fəxr etsək" daha yaxşı olar.
Sevinc
ƏZİZOVA
Bizə
artıq dünyada tanınmış caz pianoçusu Vaqif Sadıxovla görüşmək
nəsib oldu. Görüş Bakı caz klubunda baş tutdu və mən bu istedadlı
musiqiçi ilə dünya caz musiqi sənəti, Azərbaycanın bu sənətdə
tarixi yeri, indi ki durumu haqqında söhbət etmək xoşbəxtliyini,
əlbəttə ki, əldən vermədim. Aramızda çox-çox öncədən yaranan tanışlıq
söhbətin səmimi, sıxıntısız keçməsinə zəmin yaratdı.
Tariyel
Məmmədov: Vaqif, ilk sualım bir qədər geniş olacaq. Mən səni 1964-65-ci
illərdən, yəni A. Zeynallı adı orta ixtisaslı musiqi məktəbinin
tələbəsi olduğum zamandan tanıyıram. O zaman mən də cazla çox
maraqlanır və improvizə etməyi öyrənməyə çalışırdım. Doğrudur,
mən çalğıçı olmadım, lakin o zaman səndən çox şeyi öyrəndim və
bunun gələcəkdə mənə xeyri dəydi. Xahiş edirəm ki, özün haqqında,
musiqiyə marağın haqqında, keçmişin haqqında danışasan...
Vaqif
Sadıxov: Əlbəttə, bütün ailəmiz musiqi həvəskarıydı. Baxmayaraq
ki, atam, qardaşım və bacım həkimliyi seçmişdilər. Opera, balet
və operetta musiqisi evimizdə tez-tez səslənirdi. Hər üçü fortepiano
çalır, bacım hətta ariyalar oxuyurdu. Mən də onun təsiri ilə oxumağa
çalışırdım.
Sonra
atam məni Bülbül adına musiqi məktəbinə "düzəltdi".
Fortepiano müəllimim... çox ciddi və tələbkar, lakin həm də çox
mehriban bir insan idi. Onun xatirəsi qəlbimdə həmişə yaşayır
və yaşayacaq. Daha sonra, V sinifdən atamın təkidi ilə uşaq yaradıcılığı-bəstəkarlıq
sinfinə getdim. Nədənsə atam bəstəkar olmağımı istəyirdi. Müəllim
sıradan bəxtim gətirmişdi. Nazim Əliverdibəyov (Allah ona min
rəhmət eləsin!) çox gözəl musiqiçi və qayğıkeş insan idi. İş o
yerə catmışdı ki, bəstəkarlar ittifaqının uşaq və gənclərin yaradıcılığı
seksiyasında fortepiano əsərlərimi göstərmişdim...
O ki,
qaldı caz musiqisinə, məni ilk dəfə yaxın qohumlarımdan birinin
bağışladığı Oskar Pitersonun lent yazısı heyrətə gətirdi. O zamanlar
"Amerikanın səsi" radiosunun dalğalarını yaman cənfəşanlıqla
susdururdular. Qulaq asa bilmirdim, yapon tranzistorları da baha
idi. Atamı yalvarırdım ki, mənə maqnitofon alsın. Lakin atam klassik
musiqinin həvəskarıydı, cazı isə sevmirdi...
Tariyel
Məmmədov: Yəqin ki, bu da sizin babanız, məşhur Azərbaycan tarzəni
və musiqişünası, sırf milli tar çalğı məktəbinin əsasını qoyan,
- hansından ki, hazırda xalqımız faydalanır! - Sadıqcandan (Mirzə
Sadıq Əsəd oğlundan) gələn qan yaddaşı ilə bağlıdır...
Vaqif
Sadıxov: Bəlkə də, ...yəqin ki... Nə isə. Mən hiyləyə əl atmalı
oldum. Atama dedim ki, mənə dahi yaradıcı fikirlər, ideyalar gəlir
və nota tez yazmağı çatdırmıram. O da inandı və maqnitola (radio
ilə maqnitofon) aldı. Həmin günü həyatımın ən xoşbəxt günü hesab
edirəm. O gündən işlərim yağ kimi getdi, atamın, eləcə də ailəmizin
"qara günləri" başladı. Özümdən yaşlılardan lent yazıları
alıb dinləyir və özüm də o səpgidə çalmağa çalışır, cazı öyrənirdim.
Mən gündən-günə "cazmen" kimi artır, ailəmizə "göz
verib, işıq vermirdim". Atam təngə gəlib deyirdi ki, bilsəydim,
bu oyuna getməzdim və caz ciddi sənət deyil, ancaq klassik musiqinin
gələcəyi var.
Lakin
əslində klassik musiqini də çalmaqda davam edirdim. Bülbül adına
musiqi məktəbində də, konservatoriyada da imtahanlardan yaxşı
qiymətlərlə çıxırdım.
Daha
sonralar mən Fərəc Qarayev və Əziz Əzizovla əməkdaşlığa başlayıb,
simfo-caz ideyasını həyata keçirməyə çalışdıq. Rektorluğun icazəsi
ilə tələbələrdən ibarət orkestr yaratdıq, hətta yeni il bayramında,
- "kalustnik"də çox-çox illər sonra da yaddaqalan böyük
konsert təşkil etdik. Konservatoriyanın çox mühafizəkar harmoniya
və polifoniya müəllimi, mərhum Burşteynin belə sevincdən gözləri
yaşarmışdı.
Daha
sonra deməliyəm ki, hələ 16 yaşımda ilk dəfə Leninqradda olarkən
... Eynşteynin məşhur caz-orkestrindən dəvət almışdım. Bir neçə
illik görüş və danışıqlardan sonra, artıq konservatoriyada tələbə
ikən respublikanın mədəniyyət naziri, bəstəkar Rauf Hacıyev məni
öz şəxsi əmri və rektorluğun icazəsi ilə ilk yaradıcılıq ezamiyyətinə
göndərdi. Mən "Qaya" vokal kvarteti ilə Moskvada sovet
mahnısı müsabiqəsində iştirak etməliydim.
Beləliklə,
Moskvaya getdik, çıxış etdik və birinci mükafatı aldıq. Özü də
bu ilk sovet mahnısı müsabiqəsi idi. Böyük uğur qazandıq.
Lakin
Moskvaya uçarkən mən artıq bilirdim ki, orada "Molodyojnaya"
kafesi var və həmin kafe caz musiqiçilərinin bir növ mədəni mərkəzidir.
O zaman artıq ifaçılıq səviyyəm yüksəlmişdi və mən adlı-sanlı
musiqiçilər və mütəxəssislər qarşısında çıxış etməkdən qorzmurdum.
Kafedə
axşamlar caz konsertləri, sənətçi yarışları keçirilirdi. Burada
mən tanınmış Amerika bariton saksofonçalan S. Malvinlə tanış oldum.
Biz iki gün kafedə çıxış etdik, studiyada improvizələri lentə
yazdırdıq, çox maraqlı keçən günlər idi.
Lakin
onu da demək lazımdır ki, konservatoriyada mənə münasibət pis
deyildi, çünki klassik tədris proqramının öhdəsindən gəlirdim.
Tariyel
Məmmədov: Amma mənim yadımdadır ki, qanıqaralıq da oldu...
Vaqif
Sadıxov: O başqa məsələ ilə bağlıydı. Məni Zaqafqaziya müsabiqəsinə
hazırlayırdılar, özü də konservatoriyanın I kursunda. Mən isə
kurs imtahanlarını verib, Moskvaya getmək və caz pianoçusu kimi
tanınmaq istəyirdim. Atam yaman qəzəbləndi, səs-küy saldı. Məni
o zamankı prorektor, mərhum professor Nigar xanım Ğsubova (Azərbaycan
milli ordusu generalının qızı) çağırıb çox böyük səbrlə söhbət
apardı və o zamankı rektor, professor Cövdət Hacıyevin adından
bildirdi ki, mənim Moskvada çıxışlarıma etirazları yoxdur, lakin
ekstern yolu ilə konservatoriyanı biritrməyim yaxşıdır. Çünki
o zaman qiyabi musiqi təhsili ağılasığmaz sayılırdı. Belə qayğıkeşliyi
rədd etmək olmazdı. Və mən ildə iki dəfə imtahan sessiyaları zamanı
Moskvadan Bakıya gəlir və çətinlik çəkmədən sınaqlardan keçirdim.
Moskvada
isə "Molodyojnaya" kafesində üç il işlədim və böyük
təcrübə qazandım. Sonra isə ən tanınmış caz musiqiçiləri ilə ansambllarda
çıxış edirdim. Kvartetlərdə, kvintetlərdə. Orduda da əsgərliyimi
çəkdim və nəhayət, Silayevin orkestrinə işə düzəldim, çünki ancaq
bu yolla Moskvada qeydiyyata düşmək olardı. Demək istərdim ki,
çox-çox illər boyu estrada orkestr rəhbərlərinin demək olar ki,
hamısı mənə pianoçu kimi iş təklif edirdilər. Lakin caz pianoçusuydum,
estrada pianoçusu sənəti ürəyimə heç zaman yatmayıb.
Daha
sonralar estrada-konsert briqadalarında müqavilələr əsasında Avropada
və başqa qitələrdə çıxış edirdim. Əlbəttə, həm tanınmaq, həm də
dolanmaq üçün. Məsə-lən, bizim həmyerlimiz M. Maqomayevlə birgə.
İ. Kobzonla
da işləmişəm, lakin o uzun zaman məni öz yanından buraxmaq istəmirdi.
Birtəhər qaçdım...
Nəhayət,
"Melodiya" firmasında pianoçuluğum...
>
Tariyel
Məmmədov: Aha, mətləbə gəlib çatdıq. Yaxşı yadımdadır ki, mən
respublika mədəniyyət nazirliyində işlədiyim zaman Azərbaycan
tərəfdən sənin fərdi valını buraxmaq üçün sifariş verdik. Onun
taleyi qaranlıq qaldı...
Vaqif
Sadıxov: Valı buraxmadılar. Artıq 1986-1987-ci illər idi arada
başqa küləklər əsirdi. Heç cür alınmırdı, bəlkə də, ermənilər
maneçilik törədirdilər. Ümumiyyətlə, "Melodiya" firmasının
buraxdığı çox-çox valda mənim ifama rast gəlmək olar, lakin hər
valda
2 yaxud
3 əsərdə.
Tariyel
Məmmədov: Çox təəsüf. Lakin indilərdə planların barədə ümumi şəkildə
nə deyə bilərsən?
Vaqif
Sadıxov: Planlar haqqında danışmaqdan öncə bir neçə söz indiki
vəziyyət haqqında.
Biz çox
acınacaqlı, lap deyərdim, mənəviyyatsız yol tutub bu yolla da
irəliləyirik. Biz ancaq öz keçmişimizlə qürrələnirik. Azərbaycan
həmişə gözəl musiqiçilər və başqa sənətkarlar yetirib və yetirməkdədir.
Lakin onlara heç zaman nəinki kömək göstərilmir, hətta hər cür
mane olunur, qarşılarına keçilməz divarlar çəkilir.
Bu saatın
özündə "SNQ" deyilən məkanda vəziyyət eyni olmasa da,
çox oxşardır. Lakin lap Rusiyanın özündə, hətta "ən dilənçi"
şəhərlərdə belə arasıkəsilməz musiqi festivalları, müsabiqələr
və başqa tədbirlər keçirilir. Və maliyyələşdirilir. "SOROS"
fondu Rusiyada mədəniyyət sahəsində böyük işlər görür.
Bizim
isə dünya ilə əlaqəmiz sovet dövründən az fərqlənir. "Blokada"
buranın özündə yaradılıb, çünki "kimlər"əsə xeyirdir.
"Sənət bazarı", "musiqi bazarı" anlayışı çox
dar çərçivəyə salınıb. Musiqiçilərin festivallara gedib çıxış
etməyə imkanları yoxdur. Biz nə qədər istedadlı xalq olsaq da,
başqalarından nəsə öyrənməliyik, sənətdə "alış-veriş"
olduqca faydalıdır. Lakin faydalana bilirikmi?" Lap milli
cazın özü bu saat yolayrıcında durub, haraya gedəcəyini bilmir...
Tariyel
Məmmədov: Sualı özün lazımlı yerə gətirdin. Bildiyimiz kimi, cazın
Latın Amerika cazı, hind raqaları ilə hind cazı və başqa cərəyanları
var. Bu çoxçalarlılıq içərisində Azərbaycan cazı yaxud caz-muğamın
yerini sən necə görürsən?
Vaqif
Sadıxov: Mənim fikrimcə, caz vahid bir janrdır, sənət növüdür.
Və onun milli cərəyanları yaxud da milli məktəbləri var. O cümlədən
də, Azərbaycan cazı.
Tariyel
Məmmədov: Nəzəri cəhətdən götürsək, caz improvizə janrıdır, özü
də ritmik və harmonik özül üzərində qurulub. Bizim aşıq musiqisi
ifaçılığı kimi. Yəni şaqulilik üfiqiliyi formalaşdırır və ondan
kənara çıxa bilməzsən...
Vaqif
Sadıxov: Bəli, elədir ki, var...
Tariyel
Məmmədov: Muğam isə məqam, yəni üfiqi əsas, məqam (lad) üzərində
improvizədir. Necə ki, eyni blyuzu hər bir pianoçu tamamilə yenidən
yaradır və hər bir muğamı, dəstgahı da hər bir ifaçı sanki yeniləşdirir.
Lakin muğam modal musiqi növüdür, caz isə...
Vaqif
Sadıxov: Mənə elə gəlir ki, belə ayırma ifratçılığa gətirib çıxarar.
Məsələ ondadır ki, caz janrı caz olmaqla yanaşı istər-istəməz
Amerika, latın, hind, moldavan yaxud rus cazı olacaq. Və milli
modallıq, yəni məqam əsası istər-istəməz, haradasa, özünü açıqlayacaq.
Məqam yaxud lad hər şeyin əsasıdır.
Muğama
isə mən çox yetkin və son dərəcədə mürəkkəb məqamlar sistemi kimi
baxıram.
Cazın
yaranma tarixi Amerikadan başlayıb. Zəncilərin ritmi Avropa lad
və harmoniyası ilə qarşılaşaraq qaynayıb-qarışıb. Daha sonra isə
yüz il ərzində - XX yüzillikdə yeni-yeni ifa üslubları, yaradıcılıq
cərəyanları yaranıb.
Yeri
gəlmişkən, qeyd etməliyəm, Amerika ali məktəblərinin musiqi ifaçılığı
fakultələrində caz təhsili və tədrisi son dərəcədə yetkin işlənmiş
sistemdir və səviyyəsinə görə bizim akademik musiqi təhsili sistemindən
geri qalmır.
Tariyel
Məmmədov: Yeri gəlmişkən, mən də qeyd etməliyəm ki, bizim A. Zeynallı
adına Bakı musiqi Texnikumunda da caz bir ixtisas kimi keçilir.
Necə bilirsən, bu kifayətdirmi?
Vaqif
Sadıxov: Əlbəttə ki, yox. Peşəkarlıq üçün bu çox azdır.
Tariyel
Məmmədov: Vaqif, sən Azərbaycanın muğam sənətində ən görkəmli
yerlərdən birini tutan Mirzə Sadıq Əsəd oğlunun yaxud Sadıqcanın
nəticəsisən. Və sənə sual verirəm: Sadıxov caz məktəbinin özülünü
qoyub, milli caz pianoçuları yetişdirmək istərdinmi? İstərsənmi
ki, çoxsaylı şagirdlərin olsun?
Vaqif
Sadıxov: Ümumiyyətlə, günəşli ölkələrin istedadlar və ənənələr
baxımından zənginliyi göz qabağındadır. Afrika xalqlarının ritmi
zənginliyi onların qan yaddaşındadırsa, Şərq xalqlarının mədəniyyəti
tükənməz intonasiyalar xəzinəsidir. Xalqımız istedadlıdır, lakin
sənətə şərait lazımdır. O da yoxdur.
Keçmiş
sovet rejimi həbs düşərgəsi olsa da, şəxsiyyətlərin fədakarlığını
tamamilə boğa bilmirdi. O zamankı Bakı musiqiçilərinin sayı da
çox idi, peşəkarlığın səviyyəsi də yüksək idi. Sənətə maraq var
idi, indi isə hamını alqı-satqı düşündürür. Savadsızlıq isə qaydaya
çevrilib. Məsələn, bir konsertdə bir neçə caz musiqiçisi çıxış
edir. Ən yaxşı halda biri caz-muğam çalır - o savadlıdır, ikincisi
artıq "muğam-caz" çalır - artıq o az savadlıdır. Qalanları
isə savadsızdırlar. Millilik anlamı artırılmış sekundalar yaxud
əskildilmiş akkordlarla çevrələnib. Yəni çalğıçı mütləq göstərmək
istəyir ki, "bura Şərqdir, və mən şərqliyəm, milliyəm".
Vəssalam. Materialın seçimi və materialla işləmək bacarığı, yəni
savadlılıq yox dərəcəsindədir.
Bizim
musiqiçilərin öz-özünə heyranlığı, yəni öz savadsızlıqlarını bəyənməyi
məni qorxudur. Mən dünyanın bütün qitələrində (Antaraktidadan
savayı!) çıxışlar etmişəm, ən tanınmış caz musiqiçiləri ilə tanışam.
Onlar hamılıqla çox təvazökar adamlardır. Özündən razılıq hissi
onlara yaddır. Onlar çalğı gedişində yaradırlar, daha kiminsə
xoşuna gəlmək xatirinə səhnəyə çıxmırlar. Ayrıca vurğulamalıyam
ki, bu bizim muğamatçıların da çoxuna xas olan ən yaxşı cəhətdir,
- özünə qarşı tələbkarlıq və təvazökarlıq.
Tariyel
MӘMMӘDOV