tən 1999-cu ilin ilıq sentyabr günləri
Bakı musiqisevərlərinin yaddaşına çox əlamətdar bir hadisə ilə həkk
olundu. Düz bir həftə (centyabrın 16-dan 22-dək) bakılılar dünya
şöhrətli musiqiçilər - pianoçu Bella Davidoviç, onun oğlu skripkaçı
və dirijori Dmitri Sitkovetskinin, "Yeni Avropa simləri" kamera
orkestrinin, Fərhad Bədəlbəylinin, Xuraman və Fidan Qasımovaların
iştirakı ilə nəhəng musiqi bayramının canlı şahidi oldular. Festivalın
əsas təşkilatçısı "Azərbaycan mədəniyyətinin dostları" Fondunun
sədri Mehriban Əliyevanın göndərdiyi təbriknamə deyildiyi kimi "dünya
musiqi sənətinin parlaq incilərindən ibarət rəngarəng konsert proqramları,
gözəl ifaçılar bizə sadəcə bir bayram bəxş etmədi. Sənətin ən ecazkar
sahəsi olan musiqi həm də bizə sevinci və kədəri, ümid və arzuları
ilə qəlbləri birgə döyünən vahid bir dünyanın sakinləri olduğumuzu
bir daha xatırlatdı. "
Festivalın "Musiqinin Böyük İpək
Yolu" devizi altında keçirilməsi təsadüfi deyildi. Əsrlər boyu Azərbaycan
Şərq və Qərb dünyası əlaqələrində böyük rol oynayaraq, mühüm "nəqliyyat
dəhlizi" olmuşdur. Məhz burada müxtəlif milli mədəniyyətlərin qarşılıqlı
zənginləşməsi baş vermiş və bu proses indi də davam etməkdədir.
1998-ci ildə Bakıda tarixi İpək Yolunun bərpasına dair Beynəlxalq
konfransın keçirilməsi deyilənlərə parlaq sübut idi. O zaman imzalanmış
sazişlərin mədəniyyət sahəsində parlaq təcəssümü kimi qavranılan
festival iştirakçılarının yaşadıqları ölkələr də - Yaponiya, Çin,
Rusiya, İngiltərə, Almaniya, İsrail, İtaliya, sanki bu yolun simvolik
Şərq-Qərb məhvərini yaradırdı.
Bakıda klassik musiqi festivalının
təşkili ideyası Bakı Musiqi Akademiyasının rektoru, xalq artisti,
professor Fərhad Bədəlbəyliyə və Dmitri Sitkovetskiyə məxsusdur.
Bir il əvvəl ölkə prezidenti heydər Əliyevin dəvəti ilə doğulduğu
Bakı torpağında 70-illik yubileyini qeyd etməyə gələn həmyerlimiz
Bella Davidoviç və Dmitri Sitkovetski unudulmaz konsert proqramları
ilə musiqisevərlər qarşısında çıxış etdi: Bakıda simfonik və kamera
musiqi festivallarını keçirmək ideyası da elə o vaxtlar yarandı.
Bu ideyanı həyata keçirmək üçün "Azərbaycan Mədəniyyətinin Dostları"
fondu məşhur neft şirkəti Britiş Petroliumu, habelə Azal, Lüfthanza,
Kaspian Transko şirkətlərini, "Krisçen Biç hoteli" sponsor kimi
cəlb etdi. Onlar 7 gün ərzində xarici ölkələrdən gəlmiş 30 iştirakçıya
öz məharətlərini yüksək səviyyədə nümayiş etdirmək üçün hər cür
şərait yarada bildilər.
Festivalın ideya rəhbərlərindən
və təşkilatçılarından olan Dmitri Sitkovetski son 15 ildə dünyanın
ən müxtəlif ölkə və şəhərlərində 20-dən çolx musiqi festivallarının
təşkilatçısı kimi uğurla çıxış etmişdi. Lakin müsahibələrinin birində
dediyi kimi "son festivalımı keçirəndən sonra özümə söz vermişdim
ki, bir daha belə ağır təşkilatı işlərlə məşğul olmayacağam. Lakin
Bakı mənim üçün xüsusi bir şəhərdir. Doğulduğum bu torpaqda ailəmin
bir neçə nəsli yaşadıb. Nəhayət, burada məni daim dostlar qarşılayır.
"
Sitkovstskinin yaratdığı "Yeni Avropa
Simləri" kamera orkestri həyata vəsiqəni 10 il bundan qabaq Finlandiyada
keçirilmiş festivalda almışdı.
Dünyanın ən müxtəlif ölkələrinin
yüksəkixtisaslı musiqiçilərini toplamış bu kollektivin tərkibinə
Bakı festivalında həmyerlimiz, tanınmış skripkaçı Uran Seyidov da
qoşuldu və fərəhli haldır ki, o, gələcəkdə də bu gözəl kollektivdə
Azərbaycanı təmsil edəcək.
Festivalın proqramına, əsasən, klassik
Avropa musiqisi, habelə bir neçə müasir musiqi nümunəsi daxil edilmişdi.
Bu barədə izahat verən Sitkovetski haqlı olaraq qeyd edirdi ki,
"ifrat müasir musiqidən başlamaq lazım deyil. Biz əski musiqini
deyil, əbədi musiqini ifa edirik. Bəzən Bahın musiqisi çox-çox sonralar
bəstələnmiş musiqidən daha müasir səslənir. Musiqi qəlbin qidasıdır
və o da cürbəcür olmalıdır. " Bu ideyanı bariz şəkildə təcəssüm
etdirən festival konsertləri ayrı-ayrı dövrlərə və üslublara malik
bəstəkarların əsərlərindən tərtib olunmuşdu. Rəsmi açılışa orijinal
"Prelüdlər" rolunu oynayan artıq ilk iki konsertdə ən müxtəlif bəstəkarların
musiqisi səsləndi. Konsertlərdən birisi Bakı İncəsənət Muzeyinin
klassik musiqinin ruhu ilə çox üzvü surətdə uyuşan dəbdəbəli, lakin
çox xudmani zalında dinləyicilərin zövqünü oxşadı. İsrail səfirliyinin
köməkliyilə təşkil edilmiş bu konsertə gələnləri istedadlı fotorəssamı
Şay Qinotun bibliya mövzularını özünəməxsus səpkidə şərh edən işləri
qarşılayırdı. Konsertin və sərginin günü də təsadüfi seçilməmişdi:
həmin gün israilli qonaqlar özlərini, yeni - 5760-cı ilini qarşıladılar.
Məhz buna görə də konsertdə Motsart, Vivaldi və Pulenkin əsərləri
ilə yanaşı müasir yəhudi bəstəkarları - İosif Bardanaşvilinin Simli
alətlər üçün elegiya-psalmı və Paul Ben-Xaimin Fleyta və simli alətlər
triosu üçün Serenadası səsləndirildi. Virtuoz fleytaçı Noam Buxman
isə bəstəkar Şlom Qronixin "Fleyta - 3000" simfonik poemasına giriş
hissəni ifa etdi. Həmin axşam faqotçalan Aleksandr Fayn və klarnetçalan
Mişel Letiyekin çıxışları da dinləyicilərdə böyük təəssürat oyatdı.
Festivalın "Xəzər təranələri" adlı
ikinci "Prelüdü" daha pastoral xarakter daşıyırdı. Konsert təbiətin
qoynunda, dənizin sahilindəki "Krisçen Biç hotel"də qeyri-adi bir
şəraitdə cərəyan etdi. "Yeni Avropa Simləri" Kamera Orkestrinin
ifasında Bakıda ilk dəfə Q. F. Hendelin "Cu üzərində musiqisi" səsləndirildi.
Proqrama, həmçinin, İ.S. Bahın 2 saylı "Brandenberburq konserti"
də daxil idi. Yetkin musiqiçi kimi dinləyicilər qarşısında həmyerlimiz
Teymur Bülbül çıxışı edərək, V.A. Motsartın Faqot və orkestr üçün
konsertini ifa etdi.
Klassik musiqi Festivalının "Respublika"
sarayında təntənəli açılış mərasimi musiqi mədəniyyətimiz üçün son
dərəcə əlamətdar olan bir vaxta-sentyabrın 18-nə salınmışdı. Maestro
Rauf Abdullayevin ifası ilə Üzeyir hacıbəyov adına Dövlət simfonik
orkestrinin və Dövlət xor kollektivinin ifasında "Koroğlu" operasının
Üvertürası və "Çənlibel" xoru böyük ruh yüksəkliyi ilə yeni, bədii
baxımdan çox kamil bir traktovkada təqdim olundu. Fidan və Xuraman
Qasımovaların, türk müğənnisi Xaqan Aysevin çıxışları böyük hərarətlə
qarşılandı. Konsertin ikinci bölümündə Bella Davidoviç S.Raxmaninovun
"Paqanini mövzularına rapsodiyası"nı və D. Sitkovetski Bakıda ilk
dəfə olması alman bəstəkarı Maks Bruxun Skripka və orkestr üçün
konsertini yüksək ustalıqla ifa etdilər.
Festivalın növbəti üç günü Bakı
Musiqi Akademiyasının böyük zalında öz davamını tapdı. O günlər
biz hamımız, sözün əsl mənasında, dünyəvi premyeraların şahidi olduq.
İlk növbədə bu, İ.S. Bahın fortepiano üçün məşhur "Qoldberq-Variasiyalarını"n.
Yeni Avropa simləri orkestri tərəfindən səsləndirilməsi idi. Əsəri
kamera orkestri üçün D. Sitkovetsin özü çevirib uyğunlaşdırmışdı.
Bu işi əsil yaradıcılıq şücaəti adlandıran Fərhad Bədəlbəyli konsertə
söylədiyi ön sözdə "Dmitri Sitkovetskinin adı elə ancaq buna görə
dünya musiqi tarixində əbədi həkk olunmağa layiqdir"- dedi. Zənnimizcə,
bu fikirlə razılaşmamaq çox çətindir.
Musiqi Akademiyasında keçirilən
digər iki konsertin proqramı da olduqca rəngarəng idi: hər dəfə
"ağzınacan" dolu olan zalda çoxları ayaqüstə durmağa məcbur idi.
Lakin bütün bu narahatçılıqlar səhnədən gələn əsrarəngiz musiqi
ilə tam kompensasiya olunurdu. Dinləyicilərin xüsusi marağına Bakıda
nadir hallarda çalınan Rixard Ştrausun və B. Brittenin əsərləri
səbəb oldu. Bella Davudoviçin çox incə forteiano texnikası Motsartın
Fortepiano və orkestr üçün lya major konsertində bir daha valeh
etdi. Eyni heyranlıq hissini, həmçinin, Motsartın Klarnet və orkestr
üçün konsertində klarnet partiyasını yüksək məharətlə canlandıran
Mişel Letiyekin virtiozluğu doğurdu. Konsertin biri isə bütövlükdə
ansambl musiqisinə həsr olunmuşdu. Bu-F. Pulenkin Faqot (Aleksandr
Fayn), qoboy (Aleksey Utkin) və fortepiano üçün (Y. Qarlitskaya)
fransızsayağı zərif Triosu və İ. Bramsın məşhur fortepiano Kvinteti
idi. Bu əsərdə fortepiano partiyasını ifa edən Fərhad Bədəlbəyli
bir daha qarşımızda öz parlaq fərdi istedadını tərəf-müqabillərin
çalğısı ilə üzvi surətdə uzlaşdırmaq bacarığına malik əsil ansambl
ustası kimi çıxış etdi. Akademiya zalındakı son konsertin son əsəri
isə E. Şossonun skripka, fortepiano və simli kvartet üçün konserti
(solistlər-Bella Davidoviç və Dmitri Sitkovetski) oldu.
Yeddi gün davam edən bayram əhval-ruhiyyəsi
I Bakı klassik musiqi festivalının təntənəli yekun konsertində də
hökm sürürdü. Azərbaycanın Mədəniyyət naziri Polad Bülbüloğlu, Bakı
Musiqi Akademiyasının rektoru Fərhad Bədəlbəyli ilə yanaşı vida
nitqi söyləyən festivalın "baş qəhrəmanı" Dmitri Sitkovetski səmimi
ürək sözləri ilə o axşam çoxlarını kövrəltdi. Buna səbəb yekun konsertinin
keçdiyi və Davidoviç-Sitkovetski nəslinin həyatında silinməz iz
qoymuş Dövlət Akademik Opera və Balet teatrının həyatı ilə bağlı
unudulmaz xatirələrin yada salınması oldu. Yeri gəlmişkən qeyd edək
ki, uzun illər D. Sitkovetskinin ulu babası və nənəsi (hal-hazırda
o, ABŞ-da yaşayır) opera teatrımızda işində konsertmeyster kimi
fəal çalışmışlar. Doğulduğu şəhərə, onun qonaqpərvər insanlarına
məhəbbət və ehtiram əlaməti kimi o gecə D. Sitkovetskinin dirijorluğu
ilə "Yeni Avropa Simləri" kamera orkestri Q. Qarayevin ölməz Üçüncü
simfoniyasını ifa etdi. Ümidvarıq ki, bu, orkestrin repertuarında
Azərbaycan bəstəkarının birinci və sonuncu əsəri olmayacaq. Fərəhli
haldır ki, Bakıdan sonra bu əsəri orkestr Belfastda verdiyi konsert
proqramlarında da səsləndirmişdir.
Yekun konsertinin digər yaddaqalan
anlarından biri də Vivaldinin Dörd skripka və kamera orkestri üçün
konsertinin ifasında məşhur musiqiçilərlə yanaşı Bülbül adına Orta
İxtisas Musiqi məktəbinin şagirdi Cəmilə Musayevanın uğurlu çıxışı
oldu.
Klassik musiqi festivalı Bakı musiqisevərlərinə
son illərin gərginliyində çoxdan unutduqları və həsrətlə arzuladıqları
əsl, yüksək sənətdən alınan məmnunluq hissi, xoşbəxtlik hərarəti
bəxş etdi. Bəs festivala nə arzu edərdik? Ancaq bir şey: Qoy bu
möhtəşəm musiqi bayramı gözəl, möhkəm və daimi bir ənənəyə çevrilsin.