Qənclərin yaradıcılıq forumu     
      
          
1   2   3   4   5  
make printcopy print copy

Lalə HÜSEYNOVA, musiqişünas:

-Mən görürəm ki, bəzi bəstəkarlar danışmaqdan, söz deməkdən çəkinirlər. Onlar belə hesab edir ki, yalnız musiqi ilə öz fikirlərini ifadə edə bilərlər. Zənnimcə, bu bir qədər yanlış mövqedir. Musiqi tarixindən yaxşı məlumdur ki, ən güclü musiqi tənqidçiləri və nəzəriyyəçiləri elə bəstəkarların özü olub. Şuman, Vaqner, Berlioz, Çaykovski və bir çox başqaları həm də gözəl musiqişünas idi. Azərbaycan musiqi mədəniyyətində dahi Üzeyir Hacıbəyovun nəzəri tədqiqatları, məqalələri fikrimizi bir daha sübut edir. Ona görə də əgər sizlər özünüzdə bu istedadı hiss edirsinizsə, bu fəaliyyətdən qaçmaq lazım deyil. Çünki bəstəkar müşahidələri daha sərrast olur. Bu günkü müzakirələrdə daha çox necə deyərlər, "ciddi" janrlardan danışıldı və mahnılara toxunulmadı. Halbuki bu festivalda kifayət qədər müxtəlif üslublu, müxtəlif səviyyəli mahnı səsləndi. Əvvəla, mən mahnının yüngül musiqi kimi qiymətləndirilməsinin əleyhinəyəm. Janrların ciddi və ya qeyri-ciddisi, yüngülü yoxdur. Yaxşı olardı ki, musiqi janrları akademik və populyar janrlara ayrılsın. Çünki biz özümüz mahnıya yüngül musiqi deyə-deyə axırda onu elə qeyri-ciddi insanların əlinə vermişik. Son zamanlar bu sahəyə nəinki peşəkar bəstəkar savadı olmayan, ümumiyyətlə, heç bir musiqi savadı olmayan insanların axını narahatlıq doğurmaya bilməz. Peşəkar bəstələr "ordusuna" qarşı böyük bir həvəskarlar "ordusu" yaranıb. Mahnını efirə çatdırmaq son dərəcə asanlaşıb. Daha bunun üçün 15-16 il oxumaq, Bəstəkarlar İttifaqının üzvü olmaq, onun rəyini almaq, habelə bədii şuranın müzakirəsindən keçmək lazım deyil. Bütün səddlər aradan götürülüb. Zənnimcə, bu məsələyə Bəstəkarlar İttifaqı öz münasibətini bildirməlidir. Festivalda səslənən mahnılarda isə hiss olunurdu ki, istər intonasiya, istər forma baxımından axtarışlar gedir. Məlumdur ki, intonasiya musiqinin əsas komponentlərindəndir və o, təravətli, maraqlı olmayanda nəinki mahnıda, ümumiyyətlə musiqidə özünəməxsusluqdan, orijinallıqdan danışmaq çox çətindir.

Mahnıların mətnlərinə gəldikdə isə burada bir qədər bəsitlik nəzərə çarpırdı. Mətnin özü də təravətli, samballı olmalıdır. Düzdür, burada eşitdiyim bəzi mahnıların içərisində ciddi münasibət duyulurdu. Məsələn, Məmməd Cəfərovun mahnısı Yunis İmrənin çox dərin mənalı sözlərinə yazılmışdı və yaxud Sərdar Fərəcovun mahnı balladası "Dədə Qorqud"dan bəhrələnmişdi. Elza Seyidcahan isə "Toy adamları" mahnı-kompozisiyasında Molla Pənah Vaqifin yaradıcılığına üz tutmuşdu. Bu cür mətn axtarışlarını ancaq alqışlamaq olar.

Beş gün ərzində biz akademik janrlarda bəstələnmiş bir çox əsərlərlə tanış olduq və onların arasında tələbə işləri az qala üstünlük təşkil edirdi. Əlbəttə, burada qəbahətli heç bir şey yoxdur. Lakin unutmaq lazım deyil ki, tələbə ikən yazılan əsərlərdə bu və ya digər janrın mənimsənilməsi prosesi gedir. Məsələn, kvartet yazmaqdan qabaq adətən müəllimin tapşrığı ilə klassik nümunələr nəzərdən keçirilir və o çərçivədə də əsər yazmaq tələb olunur. Təbii ki, bu prosesdə müəllimin rolu və təsiri çox böyük ola bilər. Ona görə də belə əsərlərə qiymət vermək çox çətindir. Düzdür, dahilərin tələbə işləri də dahiyanə olmuşdur. İndi söhbət bundan getmir. Lakin çalışmaq lazımdır ki, belə forumlarda tələbə işləri mümkün qədər az olsun.

Son zamanlar gənclərin əsərlərinin çox az çalınması elə təsəvvür yaradırdı ki, bu sahədə bir qədər durğunluq yaranıb. Fikirləşirdik ki, bəstəkarlıq sahəsində yüz ildə nə əldə etmişiksə, elə bundan sonra da həmin nailiyyətlərə arxalanıb o səviyyəni saxlasaq, bu özü böyük bir uğurdur. Lakin həyat göstərir ki, istedad üzə çıxanda və onun möhkəm dayaqları, qaynaqları olanda yeni keyfiyyət əldə oluna bilər.

Festivaldakı əsərlərin bəzisində mən yenilik axtarışlarını hiss etdim. Ceyhun Allahverdiyevin musiqisi çox yaxşı təsir bağışladı. Burada güclü məntiq, möhkəm dramaturgiya var idi. Bəstəkarın potensialı böyükdür və o, yolundan dönməsə, öz axtarışlarında heç yerə "yuvarlanmasa" böyük uğurlar qazana bilər. Yusif Mirişlinin violençel və fortepiano üçün "İmpressio"su maraqla dinlənildi. Bu əsərlərə qulaq asanda dinləyicinin fikri də yayınmırdı və bu özü də yaxşı göstəricidir. Mən Məmməd Cəfərovun fədakar əməyini xüsusi qeyd etmək istəyirəm. Əyalət şəhərində yaşayıb yardıcılıqla məşğul olmağın özü hal-hazırda böyük bir qəhrəmanlıqdır.

Ümumiyyətlə, musiqi sənəti indi elə bir inkişaf səviyyəsinə gəlib çatmışdır ki, yeni üslub yaratmaq, təzə söz demək son dərəcə çətinləşib. Musiqişünaslıqda hətta belə bir fikir formalaşıb ki, mövcud üslubların qovşağında, onların axarında nə isə bir yeni keyfiyyət əldə etmək mümkündür. Ancaq bizim xalq musiqimizin imkanları, milli təməlimiz o qədər zəngin və güclüdür ki, ona dayaqlanaraq çox nailiyyət qazana bilərik. Qara Qarayevin gözəl bir fikri var idi: o, xalq musiqisini neft yataqlarına bənzədirdi. O deyirdi ki, vaxtilə nefti torpağın üzündən yığmaq olardısa, indi çox dərinə qazmaq lazımdır və xalq musiqisindən istifadə buna oxşar bir vəziyyətdədir. Bizim xalq musiqimizin, istər lad - intonasiya baxımından, istərsə də forma, quruluş baxımından açılmamış qatları hələ kifayət qədərdir və gənc bəstəkarlar bunu nəzərə almalıdırlar. Azərbaycan musiqisi yol ayrıcındadır. Onun hansı tərəfə üz tutacağı artıq yeni nəsildən asılıdır.

Vasif ADIGÖZƏLOV:

-Lalə xanım çox vacib bir məsələyə toxundu. Doğrudan da, mahnı janrına münasibət çox ciddi olmalıdır. Çünki mahnı musiqinin həm populyar, həm də ən çətin janrıdır. Üç dəqiqə ərzində bəstəkar nə isə bir təzə söz deməlidir. Əgər yeni söz demirsə, deməli o mahnı yaşamayacaq. Bu, isbat olunmuş bir həqiqətdir. Mahnının mətninə, vurğulara xüsusi fikir verilməlidir. Azərbaycan sözləri adi danışıqda necə deyilirsə, mahnıda da elə oxunmalıdır. Vurğuların yerini dəyişmək yolverilməzdir. Bu yaxınlarda mən "Rast" qrupunun ifasında Fikrət Əmirovun "Reyhan" mahnısına qulaq asdım və çox məyus oldum. Mahnını bu cür alt-üst etməyə heç kimin ixtiyarı yoxdur. Əlbəttə, onu yeni tərzdə aranjiman etmək olar. Məsələn, Müslüm Maqomayev böyük zövqlə Ü.Hacıbəyovun "Sənsiz" və "Sevgili canan" romanslarını vaxtilə estrada-simfonik orkestr üçün aranjiman etmişdi. Lakin melodiyaya əl vurub vurğuların yerini dəyişmək, heç bir məntiqə sığmır. Əcaib sözlər əmələ gəlir. Əgər bəstəkar bunu yolverilən bir hal kimi qiymətləndirirsə, o, çox səhv edir. Belə sözlər dinləyicidə ancaq nifrət hissi oyadır. Sözlə işləyən bəstəkar onun daxili dramaturgiyasını saxlamağa, sözün daxili musiqisini tapmağa çalışmalıdır. Sözü məcburən musiqiyə təslim etmək olmaz. Azərbaycan dilini bilən peşəkar bəstəkar buna yol verməməlidir.

Ceyhun ALLAHVERDİYEV, bəstəkar:

-Çıxışımın əvvəlində mən, Bəstəkarlar İttifaqına və Gənclər Nazirliyinə öz dərin təşəkkürümü bildirirəm. Birinci dəfədir ki, belə tədbirdə iştirak edirəm. Festival məndə böyük təəssürat yaratdı. Çünki burada bəstəkar üçün lazım olan hər cür şərait var. Gözəl təbiət, dəniz yaradıcılığa səsləyir. Habelə bir çox qiyabi tanıdığım bəstəkarlarla səmimi tanış oldum. Aramızda yaş həddi olmasına baxmayaraq, hamımız bir ailə kimi yaşadıq. Musiqi dinlədikdən sonra söhbətimiz daim yaradıcılıqdan gedirdi. Burada biz yüksək səviyyədə fikir mübadiləsi etmək imkanı qazandıq. Hərdən aramızda yaradıcılıqla bağlı kiçik mübahisələr də olurdu. Bu da təbiidir. Mübahisə və mübarizə olmasa həqiqət də üzə çıxmaz, inkişafda olmaz. Mən fəxr edirəm ki, bizim çox şaxəli bəstəkarlıq məktəbimiz var. Qara Qarayev, Fikrət Əmirov, Cövdət Hacıyev, Arif Məlikov, Xəyyam Mirzəzadə, Vasif Adıgözəlov kimi sənətkarlarımız var və ən gözəl cəhət də odur ki, bu bəstəkarların heç biri bir-birinə bənzəmir. Bəstəkarlıq kafedrasında işləyən müəllimlərin tələbələrinin də əsərləri, üslubu bir-birinə bənzəmir. Hər bir müəllimin tələbəsi istər-istəməz onun yolunu davam etdirir. Bu çox təqdirəlayiqdir. Mən, Lalə xanımın bir fikri ilə razıyam ki, xalq musiqisinə çox fikir verməliyik. Dünya musiqisini mənimsəyib, Avropada öyrənərək öz musiqimizə qayıtmağı bacarmalıyıq. Çünki ənənəvi musiqimizdə öyrənilməli, dərk olunmalı hələ çox şey var. Burada bir çox əsərlər barədə məndə gözəl fikirlər yarandı. İlham Azmanlının "Fərqli üslubda iki Sonatası" çox xoşuma gəldi; burada doğrudan da, mən, fərqli cərəyanları hiss etdim. Bəstəkar öz yolunu tapmaq üzrədir. Çox istərdim ki, İlham öz arzusuna çatsın və sonatalar silsiləsi yazsın. Çünki bizim Azərbaycan musiqisində belə silsilələr yoxdur. Ümumiyyətlə, bu janrda çox az musiqi bəstələnib: hər bir bəstəkarın bir və ya iki sonatası var. Əlbəttə, yaxşı olardı ki, Bethovenin "82 sonata"sı kimi bir silsilə yaransın. Bu olmasa da, heç olmasa 10-15 sonata silsilələri yaransın. Biz öz fortepiano repertuarımızı yaratmalıyıq. Bu zaman musiqi məktəblərini, uşaqları da yaddan çıxarmamalıyıq. Musiqi ilə təmas uşaqlıqdan başlayır. Mən uşaq vaxtı Fikrət Əmirovu, Qara Qarayevi eşitməsəydim, bəlkə də bəstəkar olmazdım. Mən arzu edərdim ki, biz yüksək nailiyyətlər haqda düşünərkən, uşaqları da yaddan çıxarmayaq. Bir də çox istərdim ki, belə görüşlər beynəlxalq səviyyədə keçirilsin, müxtəlif ölkələrin nümayəndələri ilə görüşüb, fikir mübadiləsi edək.


 
1   2   3   4   5  
copyright by musiqi dunyasi 1999-2000© design by grArt 2000©
Next Page Previous Page English Back to Home About site