Qənclərin yaradıcılıq forumu      
      
          
1   2   3   4   5  
make printcopy print copy

Cavanşir QULİYEV, bəstəkar:

-Əziz dostlar, mən Bəstəkarlar İttifaqı tərəfindən festivalın işinə rəhbərlik edən bir adam kimi öz mülahizələrimi, yekun sözümü deməyi özümə borc bilirəm. Bu tədbiri keçirməkdə əsas məqsədimiz, ilk növbədə arxadan gələn nəslin potensialını yoxlamaq idi. Mən bir vətəndaş kimi çox istəyirəm ki, bizdən sonra gələnlər bizdən də yaxşı olsunlar. Cavan ikən insan özünə çox arxayın olur və fikirləşir ki, o, hamıdan üstündür. Bu təbii bir hissdir. Lakin yaşa dolduqca anlayırsan ki, arzu ilə real həyat və real nəticə arasında çox böyük uçurum var. Çalışmaq lazımdır ki, bu uçurum yaranmasın və ya o, çox dərin olmasın. Əvvəllər bizim məmləkətimiz SSRİ-nin tərkibində idi və çox şeylər bizdən asılı deyildi. İncəsənət və musiqi də dövlətin ümumi siyasətinin axarında gedirdi. İndi daha müstəqilik, yaradıcılığımız da azaddır. Bəstəkarların problemləri ilə Bəstəkarlar İttifaqı məşğul olur. Bu cür tədbirlər, simpoziumlar keçirəndə, hamımız istəyirik ki, hər şey yüksək səviyyədə, nöqsansız keçsin. Mən çıxış edən gənclərdən çox xahiş edərdim ki, çıxışlarını İttifaqa təşəkkürlə başlamasınlar. Əlbəttə, minnətdarlıq hissi təbiidir: beş gündür ki, gözəl şəraitdə, dənizin kənarında istirahət edirsiniz. Lakin təşəkkürbazlığın yeri deyil. Çünki bu cür tədbirləri təşkil etmək həm Bəstəkarlar İttifaqının, həm də Gənclər Nazirliyinin birbaşa borcudur. Bu, onaların fəaliyyət növlərindən biridir. Mən bu festivala çox ciddi yanaşmışam və mənim üçün hər şey maraqlı idi. Hətta uğursuz əsərlər də. Çünki uğursuz əsər özü də bir nəticədir. İştirakçılara bir iradım var; belə tədbirlərə gələndə mütləq notları gətirsinlər. Bu, adicə qala-konsert deyil, ciddi tədbirdir və notlar göz qabağında olmalıdır. Çox arzu edirdim ki, buada mən heç olmasa bir neçə əsərdə yeni keyfiyyət görüm və ya yeni keyfiyyətin işartılarını görüm. Müəyyən qədər uzaqdan belə işartıları görünən əsərlər eşitdim. Ancaq mən onları daha dəqiq görmək istərdim. Dünyada çox adam bəstəkarlıqla məşğul olur və əgər biz də bu işlə ciddi məşğul oluruqsa, deməli, yeni nəticə əldə etmək istəyirik. Bu məqsəd mütləq olmalıdır. Dinlədiyim əsərlərdə mən daha çox ehtiyat gördüm. Mən isə cəsarət hiss etmək istəyirəm. Belə simpoziumlarda ən qeyri-adi, ağlasığmaz təcrübələr göstərilməlidir. Tarixdən də məlumdur ki, musiqini məhz belə cəsarətli eksperimentlər irəliyə aparıb. Burada peşəkarlıqdan çox danışıldı. Təbii ki, belə tədbirlərə peşəkarlar dəvət olunur. Bu, normadır, adi bir şeydir. Ancaq mən peşəkarlıqla bədii keyfiyyəti bir-birindən ayırmanın əleyhinəyəm. Bədii keyfiyyət özü peşəkarlığın nəticəsidir. Yadıma Xindemitin məşhur bənzətməsi düşdü. O deyirdi ki, hətta dəlləyə də musiqi yazmağı öyrətmək olar. Lakin dəlləyin musiqisi elə dəllək musiqisi olaraq qalacaq. Orada bədii keyfiyyətdən başqa hər şey olacaq. Bəstəkarla bu sənətə heç bir qabiliyyəti və istedadı olmayan insanın musiqisi arasında çox böyük fərq var. Bədii keyfiyyət yüksək peşəkarlığın sonuncudur. Bəstəkar musiqinin özü üçün yazır. Son nəticə isə yeni bədii keyfiyyət əldə etməkdir. Buna necə və hansı yolla nail olunur? Bu suala musiqişünas və bəstəkar cavab verə bilər. Dinləyici isə yeni nəticəni hiss edə bilər. Mənim gənclərə tövsiyyəm odur ki, bütün işlərinə ən yüksək, dünyəvi meyarlardan yanaşsınlar. Bizi musiqişünaslar burada tənqid etdilər ki, bəstəkarlar danışmaqdan, əsərlərə münasibət bildirməkdən çəkinirlər. Bu tamamilə haqlı iraddır. Bəstəkar öz mövqeyini müdafiə etməyi bacarmalıdır. Mahnı janrının problemlərinə gəldikdə isə, mən, öz təcrübəmə əsaslanaraq mətn məsələsinə toxunmaq istəyirəm. Azərbaycan dilini başqa Avropa və dünya dillərindən fərqləndirən cəhətlərdən biri də vurğu fərqləridir. Qərb dillərində vurğular, əsasən, sözlərin 1-ci və 2-ci hecalarına düşür. Şərq dillərində isə, əksinə, daha çox axırıncı hecalarda vurğular olur. Avropa musiqisi üslubunda işləyənlər bu problemlə daim üzləşirlər. Festivalda səslənən bir sıra mahnılarda mən də, Vasif müəllim də belə uyğunsuzluğu hiss etdik. Bu problemin çox sadə, rahat həlli var. Nöqtəli çərək notu səkkizliklə əvəz edirsən və heca yerinə düşür. Azərbaycan bəstəkarı belə hallarla daha tez-tez rastlaşır, nəinki ingilis bəstəkarı. Çünki dünyaya əyləncəli musiqisinin cərəyanları Avropadan gəlir və başqa millətin nümayəndəsi həmin üslubda mahnı bəstələrkən, mütləq dil fərqini nəzərə almalıdır. Adi danışıqda vurğular hara düşürsə, mahnıda da oraya düşməlidir. Bu, vokal musiqinin yazılmamış qanunudur. Bu ilki festivalda bir qisim gənc bəstəkarların müxtəlif janrlı əsərləri səsləndi. Bu əsərlər bizdə ümid yaradır ki, üzümüzə gələn 30-40 ildə Azərbaycanda bəstəkarlıq məktəbi ölməyəcək. Bu məktəbin sonrakı inkişafı, yeni nəslin himayəsi sizin üzərinizə düşür. Çünki bizim peşənin məhvindən xəbər verən həyəcanlı siqnallar var: bəstəkarlıqla ciddi məşğul olmaq istəyənlərin sayı Azərbaycanda ilbəil azalır. İndi bir mahnı yazıb efirə çıxmaq o qədər asanlaşıb ki, bunun üçün konservatoriya təhsili almağa ehtiyac yoxdur. Elə adamlara qəzetlərdə, efirdə bəstəkar, hətta tanınmış bəstəkar deyirlər ki, onların heç adi musiqi savadı yoxdur. Bütün bu hallara qarşı biz, yalnız öz keyfiyyətli, yüksək səviyyəli musiqimizlə cavab verə bilərik. Mahnını əldəqayırma "sənətçilərin" əlinə vermək olmaz. Bu, birmənalıdır. Tənqidə gəldikdə isə, onu heç kəs sevmir. Heç bir əsər tənqidin əsasında dəyişilməyib. Lakin sonrakı əsərlərində bəstəkar bunu nəzərə almalıdır.

Ümumilikdə, festivalda aldığım təəssürat kifayət qədər məndə nikbinlik hissi yaratdı. Hazırkı rəzalətin, səfalətin içində əgər bəstəkarlar öz peşələrini işlədib, ciddi musiqi bəstələyirlərsə, bunun özü bir qəhrəmanlıqdır. Vətən qarşısında bizim borcumuz əvvəlki nəsillərin ənənələrindən təkanlanaraq yeni yüksək zirvələr fəth etməkdir.

Qönçə ƏSƏDOVA, Gənclər və İdman
Nazirliyinin şöbə müdiri:

-Burada iştirak edən gənc bəstəkarların çoxunu mən əvvəlcədən də tanıyırdım. Keçən festival bizə bir çox yeni adlar tanıtdı və bu festivalda da mən istedadlı gənclərin yaradıcılığı ilə tanış oldum. Səslənən mahnılara münasibətimi bildirmək istərdim. Mən mütəxəssis deyiləm, lakin çox vaxt hiss edirəm ki, yeni bəstələnən mahnılarda fars musiqisinin böyük təsiri var. Əlbəttə, təsirdən qaçmaq olmur. Lakin istərdim ki, azəri musiqisi öz saflığını, təkrarolunmaz simasının saxlasın. Simpoziumun ümumi işində isə mən təşkilatı baxımdan daha konkretlik istərdim. Konkret proqramlar, ssenari olmalı idi. Belə tədbiri beynəlxalq miqyasda da keçirmək mümkündür. Bu, daha maraqlı və səmərəli olar.

Ramiz ZÖHRABOV, musiqişünas,
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının katibi:

-Festival barədə həm xoş, həm də tənqidi fikirlər söyləndi. Vasif Adıgözəlov, Cavanşir Quliyev öz dəyərli tövsiyyələrini verdilər. Çıxış edən musiqişünasların da, bəstəkarların da mülahizələrində əsas bir sual ortaya qoyulurdu. Gənc nəsil hansı yolla gedir? Bu yol düz yoldurmu? Və yaxud hansısa əyintilər var? İndi biz siyasi plüralizm dövründə yaşayırıq. Heç kəsdən tələbolunmur ki, müəyyən ideologiyaya uyğunlaşsın və bu ruhda əsər yazsın. Yalnız janrlar öz qüvvəsini itirmir. Onun hər birinin daxilində forma dəyişikliyi ola bilər, ancaq hər bir janrın öz qanunauyğunluqları var və onlara müəyyən qədər tabe olmaq gərəkdir. Bu ilki festival və simpozium kamera janrlarına və mahnılara həsr olunub. Onu da qeyd edim ki, əvvəlki festivallardan fərqli olaraq, bu dəfə canlı səsləndi. Bu da təbiidir. Çünki indi elə bir imkan yoxdur ki, çoxlu miqdarda ansamblları dəvət edəsən. Düzdür, yaxşı olardı ki, simfonik əsərlər canlı ifada təqdim olunsun. Burada bəzi müəlliflər, məsələn, Vüqar Camalzadə "Simfonik mənzərə"sinin klavir variantını ifa etdi. Yaxşı olardı ki, bu əsər canlı ifada olmasa da, lent yazısında simfonik orkestrin ifasında təqdim olunaydı. Bu zaman daha dolğun və dürüst təəssürat yaranardı. Bütövlükdə göstərilən əsərlərin keyfiyyətinə gəldikdə isə mən onlara "yaxşı" qiyməti qoyardım. Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin səviyyəsi həmişə yüksək olub. Bu, artıq isbat olunmuş bir həqiqətdir. Yaxşı yadımdadır, bir neçə il bundan qabaq, Rusiya Bəstəkarlar İttifaqı bir tədbir keçirirdi və bizim təşkilatdan xahiş etmişdilər ki, 10 əsər seçib göndərək. Sonradan məlum oldu ki, əgər başqa respublikalarda bu tədbirdə çalışmağa 2 və ya 3 əsər layiq görülmüşdüsə, bizim musiqini 5 əsər təmsil edirdi. Elə açılış günü iki bəstəkarımızın əsəri səsləndi. Bu çox fərəhli bir hal idi. Deməli, Azərbaycan musiqisinin avtoriteti həmişə yüksək olmuşdur. Gənclərimiz bu ənənəni davam etdirməlidirlər.

Burada ən müxtəlif üslublu əsərlər dinlənildi. Bəzi gənclər artıq müəyyən janrlarda daha fəal işləyirlər. Məsələn, Nadir Əzimov konservatoriyanı bitirdikdən sonra əsasən, mahnı janrında yazıb-yaradır. Onun Respublika sarayında, hətta, ayrıca müəllif konserti də keçirilib. Əlbəttə, bütün mahnılar bərabər deyildi. Yaxşısı da var idi, qüsurlusu da. Lakin mahnıların fakturası, aranjemanı, intonasiya əsasında öz yolunu tapmaq meylləri aydın hiss olunurdu. Nadir Əzimov ifaçı probleminə də çox ciddi yanaşır. Bu dəfə də mahnılarını ən məşhur müğənnilərin ifasında bizə təqdim etdi. Brilyant Dadaşovanın çıxışı xüsusilə diqqəti cəlb etdi. Digər bəstəkarımız öz yaradıcılığı ilə Gəncəni təmsil edirdi. Məmməd Cəfərovu hamınız yaxşı tanıyırsınız. Yaxşı olardı ki, Məmməd yeni yazılmış əsərləri ilə belə tədbirlərdə çıxış etsin. Ceyhun Allahverdiyevin musiqisi çox gözəl təsir bağışladı. Biz ona böyük ümid bəsləyirik. Burada Lalə Cəfərova və Xədicə Zeynalova kamera əsərləri ilə çıxış etdilər. Düzdür, bunlar tələbə işləri idi, hələ müəllimlərin əli hiss olunurdu. Yaxşı olar ki, gələcəkdə öz müstəqil işləri ilə belə tədbirlərdə iştirak etsinlər. Yalçın Məlikov və Sevda Məmmədli də mahnılarını təqdim etmişdilər. Təəssüf ki, mən Yusif Mirişlinin və İlham Azmanlının əsərlərini eşidə bilmədim. Lakin buradakı çıxışlardan, rəylərdən belə məlum olur ki, bu əsərlər kifayət qədər maraqlı idi. Sərdar Fərəcov musiqi aləmində kifayət qədər tanınır, fəal işləyən bəstəkarlarımızdandır. Onun öz yolu, öz nəfəsi var. Hər bir janra, istər mahnı olsun, istərsə də simfonik musiqi, çox ciddi münasibət var. Belə ciddi və məsuliyyətli münasibət hər bir gəncin işində hiss olunmalıdır. Zənnimcə, çıxış edən musiqişünaslar aktual problemlərə toxundular. İntonasiya və janr sahəsində bəstəkarlarımızın axtarışları davam etməlidir.

Mən, fürsətdən istifadə edib, bütün iştirakçılara, bəstəkar və musiqişünaslara, ifaçılara Bəstəkarlar İttifaqı adından öz minnətdarlığımı bildirirəm. Ümidvaram ki, Gənclər və İdman Nazirliyinin böyük köməyi ilə bu festivallar gələcəkdə də təşkil olunacaq, bu gözəl ənənə davamedəcək.

[ more information... ]


 
1   2   3   4   5  
copyright by musiqi dunyasi 1999-2000© design by grArt 2000©
Next Page Previous Page English Back to Home About site