X əsrin əvvəllərində Azərbaycan
mədəniyyətinin inkişafı və təbliği sahəsində əvəzsiz rolu olan şəxsiyyətlərdən
biri də Əhməd Ağdamski idi. Xalqın qəlbində teatra, professional
musiqiyə maraq oyatmaq, bu musiqinin yayılması və inkişafı yollarını
tapmaq onu və o dövrün ziyalılarını mütəmadi düşündürən vacib məsələlərdən
ən başlıcası idi.
1884-cü ilin soyuq qış günü, yəni
yanvar ayının 5-də Şuşa şəhərində ziyalı ailəsində dünyaya göz açmışdı.
Əhməd Bəşir oğlu Bədəlbəyli hələ kiçik yaşlarında ikən teatra çox
böyük maraq göstərirdi. O, teatr həvəskarları dərnəyinin, xalq mərasim
tamaşalarının fəal iştirakçıları sırasında öz bacarığını səylə nümayiş
etdirirdi. 1910-cu ildə "Nicat" Xeyriyyə Cəmiyyətinin teatr truppasında
səhnə fəaliyyətinə başlamışdır. Teatrda çalışdığı illərdə o, H.Sarabski,
H.Ərəblinski M.Əliyev, H.Hacıbababəyov və sair sənət fədailəri ilə
dostluq, əməkdaşlıq edirdi. Ü.Hacıbəyov teatr səhnəsində qadın aktrisaları
olmadığı üçün çalışırdı ki, öz opera və musiqili komediyalarında
qadın rolları az olsun və ya heç olmasın. Bu isə necə deyərlər,
vəziyyətdən çıxış yolu demək deyildir. Şərq aləminin ilk operası
olan "Leyli və Məcnun" operasını səhnəyə qoyanda başlıca məsələ
Leyli rolunun ifaçısını tapmaq idi.
Üzeyir bəyin anası Şirin xanımla
Əhməd Bədəlbəylinin anası Əzizə xanım doğma bacı idilər. Üzeyir
bəy xalası oğluna üz tutur. O zaman onun ən böyük arzusu müəllim
olmaq idi, lakin teatra olan məhəbbət onu səhnəyə gətirib çıxarır.
O illərdə Əhməd tələbə idi, tələbələrin teatrda oynamaları bir yana,
axşam tamaşalarına baxması üçün belə xüsusi icazə olmalıydı. Belə
bir icazə alınır və Əhməd bəy Leylini oynamağa başlayır. Tanınmasın
deyə, adını "Miri" yazdırır. Sonralar isə səhnə təxəllüsü olaraq
özünə Ağdamski familiyasını götürür.
1915-ci il 116 saylı "Kaspi" qəzetində:
"Bu gecə Leyli rolunda çıxan Ağdamski
öz istedadının ən yüksək mərhələsində idi. Artistin səsi əla idi.
Tamaşaçılar onu arası kəsilmədən alqışlayırdılar".
Dəfələrlə səhnədən düşməyən "Leyli
və Məc-nun" operasında baş rolların ifaçılarının ifasını 1916-cı
il 22 dekabr tarixli "Kaspi" qəzeti öz səhifələrində belə yazır:
"Leyli rolunda ölüm səhnəsini xüsusi ilhamla oynayan Ağdamski Sarabskiyə
çox gözəl tərəf-müqabil idi".