21.
Hər iki əldəki notların "improvizasiyavari"
çalınması. Not ölçülərinin saxlanılması vacibdir. Ritmin sərbəstliyinə
görə sağ və sol əllərin notları üst-üstə düşməyə bilər.
Bax: A. Raskatov (Rusiya) - "Dolce
far niente". 1991.
KLASTERLƏR
Klaster sözü kiçik və böyük sekundalardan
yaradılmış akkord, çoxsəslilik mənasını verir (Q. Kauellin termini).
"Klaster" ingilis dilindən "yığın" kimi tərcümə olunur. Fortepianoda
çox zaman zərb effektli, politonal səs "ləkəsi" kimi eşidilir. Klaster
bəzən "zərb" təzyiqi ilə başqa spesifik effektlərin də yaranmasına
səbəb olur ki, onları daha sonra nəzərdən keçirəcəyik.
22.
Klaster; H (böyük oktavanın si notası)
və cis1 (I oktavanın do # notası) arasındakı bütün notlar akkord
kimi vurulur. Klassik yazılışı (H və cis klasterə daxildir):
Bax: Fərəc Qarayev (Azərbaycan)
- "Forst şəhəri üçün musiqi". 1992.
23.
Klaster; b1 (I oktavanın si b notası)
və g2 (II oktavanın sol notası) arasındakı bütün notların akkordunu
göstərir (b1 və g2 daxil olmaqla) .
Bax: Luciano Berio - "FEUERKLAVIER".
1989.
24.
F (böyük oktavanın notu) səsindən
aşağı mümkün olduqca çox notun akkordu. Bu nümunədə klasterin aşağı
sərhəddi yoxdur.
Klassik yazılış tərzi:
Bax: Fərəc Qarayev
(Azərbaycan) -"Cənab Bi-Layn - ekssentrik".
1997.
25.
A) variantı - "pentatonik" klaster.
Göstərilmiş hüdudlarda (B1-Des1) bütün qara dillə-rin basılması
tələb olunur.
Klassik yazılış tərzi:
B) variantı - ağ dillərdən yaranmış
akkord (H1-D1). Çalınma və klassik
yazılış tərzi: .
C) variantı - göstərilmiş hüdudlarda
(c - F) bütün notların çalınmasını tələb edir, lakin bu variantda
alt hüdud
F (fa) deyil, Fis (fa #) olacaq.
Yazılışı və çalınma tərzi:
Bax: Hideaki Suzuki (Yaponiya) "Parodi
for 2 pianos". 1977.
26.
A) variantı. Diatonik (ağ dillər)
klaster. e1 (I oktavanın "mi" notu) və e2 (II oktavanın "mi" notu)
arasındakı bütün ağ dillərin çalındığı akkord. Klassik
yazılış və çalınma forması:
B) variantı. Xromatik klaster. e1
və e2 arasındakı bütün notların çalındığı (bütün dillərin istifadə
olunduğu) akkord. İki əllə də çalına bilər.
Bax: Fərəc Qarayev (Azərbaycan)
- "POST-LUDIO". 1991.
27.
"Böyük" klaster işarələri.
A) variantında d1 (I oktavanın
"re" notu) və g2 (II oktavanın
"sol" notu) arasındakı bütün səslər
akkord şəklində çalınır. Bu halda akkord artıq əllə deyil, dirsəklə
çalınır (qolun biləkdən dirsəyə qədər olan hissəsi ilə) .
B) variantında klasterin hüdudları
h (kiçik oktavanın "si" notu) və d3 (III oktavanın "re" notu) dilləridir.
Dirsəklə çalınır (lazım olarsa, bilək və barmaqlardan da istifadə
edilir) .
Bax: Nikolay Korndorf (Rusiya) -
"Yarilo". 1981. Peter Wettstein (İsveçrə) - "UNELIAISON". 1992.
28.
Xromatik klaster işarəsinin daha
bir variantı. d1 (I oktavanın "re" notu) və g2 (II oktavanın "sol"
notu) arasındakı bütün notlar akkord halında çalınır (hər iki əl
istifadə oluna bilər) .
Bax: Masamitsu Takahashi (Yaponiya)
- "Capric-cio per piano-forte". 1982.
İFAÇILIQ ÜSULLARI
İŞARƏLƏRİ
29.
"Qlissando" (gliss.) işarələri.
Klassik yazılışı:
A) variantı: ağ dillər boyunca glissando
(ox boyunca çəkilmiş rəsm ağ dilləri göstərir) .
B) variantı: pentatonik glissando;
qara dillərdə ifa olunur (ox boyunca çəkilmiş rəsm qara dilləri
göstərir) .
C) variantı: piano simləri boyunca
glissando.
Bax: Olqa Rayeva (Rusiya) "Fortepiano
üçün 7 uşaq pyesi". 1995.
30.
Klaviaturanın sonuna qədər davam
edən glissando. A) variantındakı glissando sərbəst başlaya bilirsə
(istənilən notdan),
B) variantında başlanğıc notu göstərilmişdir
(e notu).
Klassik yazılışı:
Üzərində + işarəsi durursa,
qlissando piano simlərində ifa olunur.
+ işarəsinin öndəki notlar üzərində durduğu və annulyasiya ("sıfırlaşdırla")
(ord.) olunmadığı halda da qlissando simlərdə çalınır.
Bax: Elmir Mirzəyev (Azərbaycan)
- "ALSO, SIY SIND GYKOMMYN". 1997.
Masaoki Okasima (Yaponiya) - "A
starri night". 1982.