31.
Notlar arasındakı xətt "glissando"
nu göstərir. A) və B) variantlarında "glissando" qara dillərdə ifa
olunur (xətt üzərində alterasiya işarələri var) .
C) variantında ağ dil-lərdə sadə
glissando, D) variantında isə paralel glissando göstərilir. Para-lel
glissando iki əllə ifa olunur.
Bax: Masaoki Okasima (Yaponiya)
- "A starri night". 1982.
32.
Pitsikato işarələri(pizzikato) -
simli ələtlərdən götürülmüş spesifik ifa üsulu.
A), B) və C) variantlarında bu ifa
üsulunun müxtəlif yazılış növləri göstərilir. Bu ifaçılıq effekti
açıq simin "çimdiklənməsin-dən" irəli gəlir (bəzi əsərlərdə pizz.
-nun dırnaqla deyil, metal və ya plastik predmetlərlə çalınması
tələb olunur). Pizz. işarəsi not üzərində durursa, öncə pianoda
notun simlərini tapmaq gərəkdir. Bunun üçün dili yüngülcə basaraq
çəkicin hansı simlərə vurduğunu öyrənərək, o simləri qeyd etmək
lazımdır (məsələn, təbaşirlə). İşarə gliss. üzərində durursa, o
zaman gliss. həmçini simlərdə ifa olunur. Pizz. özündən sonra annulyasiya
(sıfırlaşdırma) tələb edir. Annulyasiya baş vermirsə, pizz. işarəsindən
sonra bütün notlar simlrədə çalınır (annulyasiya işarəsini daha
sonra nəzərdən keçirəcəyik) .
Bax: Elmir Mirzəyev (Azərbaycan)
- "ALSO, SIY SIND GYKOMMYN". 1997.
Beat Furrer (İsveçrə) - "POEMAS".
1984.
Nikolay Korndorf (Rusiya) - "Yarilo".
1981.
33.
"Flajolet" işarəsi (flag.).
Simli alətlərdən götürülmüş spesifik
ifa üsulu. Nümunənin aşağı notu basılacaq dili, yuxarı notu isə
eşidiləcək səsi göstərir. Flajoletlər obertonlar sxeminə görə oktava,
kvinta, tersiya və s. növlərdə olur. Nümunədə biz oktava flajoletini
görürük. Bu ifaçılıq üsulu, pianonun simlərinin müxtəlif yerlərdən
barmaqla sıxılaraq, həmin notun başqa əllə çalınmasından irəli gəlir.
Simlər müxtəlif yerdən basılanda, çəkicin zərbəsi ilə bir neçə müxtəlif
səs (oberton) verə bilir. Flajoleti ifa etmək üçün öncə aşağıda
yazılmış notun (simin) rombla yazılmış oáertonunun səslənəcəyi (barmaqla
sıxılacağı halda) nöqtəni tapmaq və təáaşirlə işarə etmək gərəkdir.
Təmiz flajolet yalnız áir nöqtədə tapılır və 1-2 mm. yanlışlıq áelə
xaric səslərə gətirib çıxara áilər. Obertonlar sxeminə görə flajoletlər
sim üzərində müxtəlif məsafələrdə yerləşir və bu da, simlərə görə
belə, fərqlənir. Ona görə hər bir flajoletə diqqət göstərərk, əsərin
ifasından əvvəl onları tapıb işarələmək lazımdır. İfa zamanı öncə
rombun işarə etdiyi oberton bir əlin barmağı ilə sıxılır, sonra
isə aşağıda yazılmış nota digər əllə basılır. Pianonun dərinliyində
yerləşən flajoletlərin ifası zamanı pianoçu ayaq üstə durmalıdır.
Bax: Elmir Mirzəyev (Azərbaycan)
- "ALSO, SIY SIND GYKOMMYN". 1997.
34.
Bu simvol "press" ("basqı") işarəsi
kimi tanınır. Spesifik zərb effekti verən bir ifa üsuludur. Çalındıqda
tonal, uzanan və boğuq bir səs verir. həmin ifa üsulu ilə çalmaq
üçün öncə işarənin altındakı notun simini (simlərini) tapmaq və
bir əlin barmağı ilə dibdən sıxmaq lazımdır. Bununla simin vibrasiyası
minimal hala gətirilir (səsi boğulur) və yalnız bundan sonra, digər
əllə not çalınır. Əsərin çalınması zamanı problemlərin yaranmaması
üçün "press" altındakı simlər əvvəlcədən tapılıb işarə olunmalıdır.
Bax: Elmir Mirzəyev (Azərbaycan)
- "ALSO, SIY SIND GYKOMMYN". 1997.
35.
Annulyasiya işarəsi ordinaro - "sadə"
(lat. ) mənasını verir. Öncə yazılmış ifa üsulları işarələrini sıfırlamaq
üçün, sadə ifa tərzinə keçmək üçün istifadə olunur. Ord. işarəsindən
sonra əsər bir başqa yeni işarələrə qədər piano dillərində çalınır.
Ord. işarəsinin olmadığı təqdirdə öncəki işarələr qüvvədə qalır.
Bax: Elmir Mirzəyev (Azərbaycan)
- "ALSO, SIY SIND GYKOMMYN". 1997.
36.
Diminuendo quasi niente (ital. )
. Səsin tam sıfıra qədər (eşidilməyəcək dərəcədə) getdikcə azalmasını
tələb edən işarə. Bu növ dim. -ların sonu səslənmənin susmasına
gətirir.
Bax: Elmir Mirzəyev (Azərbaycan)
- "ALSO, SIY SIND GYKOMMYN". 1997.